اخبار

آغاز نصب چراغ راهنمایی بر روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده استان

آغاز نصب چراغ راهنمایی بر روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده استان
این برچسب‌ها بصورت چهار خط رنگی در کنار آرم سازمان غذا و دارو هستند که هر خط نشان دهنده یکی از چهار ترکیب قند، چربی، نمک و اسید چرب ترانس که یک نوع اسید چرب خطرناک بوده و عامل بسیاری از بیماریهای قلبی و سرطان‌هاست، می‌باشد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از آغاز نصب چراغ راهنمایی بر روی محصولات غذایی بسته‌بندی شده استان خبر داد.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهار کرد: در این طرح همه کارخانجات مواد غذایی استان که محصول خود را بصورت بسته‌بندی شده در بازار ارائه می‌دهند موظفند تا نشانگرهای رنگی که میزان چربی، نمک، قند و اسیدچرب ترانس محصول آنها را مشخص می‌کند، بر روی بسته‌بندی محصولات تولیدی خود نصب کنند.

محمدی افزود: این برچسب‌ها بصورت چهار خط رنگی در کنار آرم سازمان غذا و دارو هستند که هر خط نشان دهنده یکی از چهار ترکیب قند، چربی، نمک و اسید چرب ترانس که یک نوع اسید چرب خطرناک بوده و عامل بسیاری از بیماریهای قلبی و سرطان‌هاست، می‌باشد.

وی تصریح کرد: در این برچسب‌گذاری چنانچه هر یک از چهار ترکیب در وضعیت خطرناک باشد نوار مربوط به آن با رنگ قرمز و در وضعیت عادی با رنگ زرد و چنانچه هر یک از این ترکیبات در فرآورده به مقدار کم یا بی‌خطر باشد نوار مربوط به آن با رنگ سبز مشخص می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: به تمامی کارخانجات استان برای نصب این برچسب‌های بر روی محصولات غذایی بسته‌بندی خود شش ماه فرصت داده شده است.

محمدی معتقد است: اجرای این طرح می‌تواند تا حد زیادی مردم را در انتخاب مواد غذایی سالم یاری کرده و آنها را از خرید محصولات غذایی زیان آور باز دارد.

به گفته این مقام مسئول ترکیبات موجود در مواد غذایی بسته‌بندی شده توسط مسئولان فنی کارخانجات که به عنوان نماینده معاونت غذا و دارو هستند تعیین شده و بر روی برچسب‌ها زده می‌شود.

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید