اخبار

قاچاق کالاهای مرتبط با سلامت جامعه را تهدید می کند

قاچاق کالاهای مرتبط با سلامت جامعه را تهدید می کند
مسئول واحد بازرسی ویژه و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور: یکی از معضلات مهم شهرهای مرزی قاچاق کالاهای سلامت محور است و این موضوع سلامت جامعه را تهدید می کند.

مسئول واحد بازرسی ویژه و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور: یکی از معضلات مهم شهرهای مرزی قاچاق کالاهای سلامت محور است و این موضوع سلامت جامعه را تهدید می کند.

دکتر پوریا ترکمن گفت: استان کرمانشاه به علت داشتن گستره وسیع مرزی با کشور عراق همواره محل ورود انواع کالاهای قاچاق مخصوصاً کالاهای مرتبط با سلامت مردم بوده است و این امر به شدت سلامت مردم استان را به خطر می اندازد.

وی در ادامه افزود: ورود کالاهای تقلبی و غیرمجاز از جمله پودرهای بدنسازی، داروهای جنسی، لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد و تاریخ گذشته از مرزها باعث بروز مشکلات عدیده ای در سلامت جامعه شده است.

دکتر ترکمن با اشاره به تشکیل واحد بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو در سال 91 گفت: گستره کار واحد بازرسی ویژه و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور بسیار وسیع است و شامل کلیه مواد و کالاهایی می شود که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند. که می توان به نظارت بر مواد مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، عطاریها، آرایشگاههای زنانه، سالن های بدنسازی اشاره کرد.

وی همچنین در مورد نحوه کار این واحد گفت: اکیپ های بازرسان ویژه با حضور نمایندگان اداره اماکن و اصناف به صورت روزانه به بازرسی در سطح شهر کرمانشاه و شهرستانهای تابعه می پردازند. اکیپ بازرسی ویژه بانوان با حضور کارشناسان خانم نیز به صورت جداگانه جهت بررسی واحدهای صنفی مختص بانوان مشغول فعالیت می باشند.

وی در مورد برخورد با متخلفین گفت: اکیپ بازرسی ویژه پس از مشاهده موارد تخلف مورد را صورتجلسه کرده و پس از تکمیل فرم های مخصوص بازرسی و امضاء و تأیید آن توسط بازرس، نمایندگان اماکن و اصناف، واحد متخلف را سریعاً پلمپ می کنند.

مسئول واحد بازرسی ویژه گفت:یکی از معضلات مهمی که امروزه شاهد آن هستیم فروش متادون و داروهای جنسی و داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز در عطاریها است. از آنجا که این مواد تأثیری مخرب بر سلامت افراد دارد برخورد جدی با فروشندگان این مواد در دستور کار اکیپ های بازرسی قرار گرفته و به محض مشاهده این تخلف واحد صنفی سریعاً پلمپ می شود.

ترکمن گفت: واحد بازرسی ویژه در سال 93 بیش از 330 مورد بازدید از عطاریها، فروشگاههای سموم کشاورزی، آرایشگاههای زنانه و ... داشته است که نهایتاً منجر به 65 مورد پلمپ واحدهای مختلف شده است.

وی گفت: این واحد در راستای آگاهی بخشی و بالابردن سطح اطلاعات مردم در این حیطه اقدام به یکسری               فعالیت های فرهنگی نموده است که آموزش کلیه واحدهای مرتبط با عرضه کالاهای سلامت محور به صورت حضوری، هماهنگی و همکاری با رسانه ملی جهت تهیه گزارش های خبری، مستندهای تلویزیونی، تهیه و چاپ و توزیع بنر، بروشور و پمفلت در بین جوامع هدف بر اساس نیازها و معضلات روز جامعه از آن جمله اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تلاش های بی وقفه پرسنل واحد بازرسی ویژه با همکاری کل جامعه به نتیجه خواهد رسید گفت: در این راستا سامانه پیامکی هوشمند به شماره 30008841 و مرکز تلفنی رسیدگی به شکایات به شماره 34278145 راه اندازی شده است که مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا موارد مشکوک در                  زمینه های مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و ملزومات پزشکی و غیره... مراتب را گزارش دهند.

بدون شک نظرات عموم مردم بهترین کمک به کارشناسان این حوزه خواهد بود.


14

۱۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید