اخبار

اگر دغدغه سلامت مردم را داشته باشیم باید همیشه آزمایشگاه را به روز کنیم

اگر دغدغه سلامت مردم را داشته باشیم باید همیشه آزمایشگاه را به روز کنیم
تجهیزات آزمایشگاه کنترل غذا و دارو کرمانشاه بسیار دقیق است و استان های همجوار را نیز پوشش می دهد. اما نیاز به تجهیزات جدید همیشه هست.

دکتر مجید محمودی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد تجهیزات این آزمایشگاه گفت:  این آزمایشگاه از تجهیزات مدرن و دقیقی برخوردار  بوده و  قطب غرب کشور محسوب می شود. همواره از استان های همجوار مانند ایلام، کردستان و همدان نمونه هایی برای آزمایش به این واحد ارسال می شود. این آزمایشگاه در سال 93 نیز  در ارزیابی عملکرد مهارت آزمایی در محصولات آرایشی  رتبه اول در کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به روند روبه رشد تولید محصولات خوراکی و دارویی و متنوع تر شدن این فرآورده ها نیاز به دقت بیشتر در آزمایش های کنترل کیفیت این محصولات احساس می شود. این وظیفه آزمایشگاه  کنترل کیفیت است که اجناس ناسالم را از سالم تشخیص داده و نتیجه را در اختیار مردم قرار دهد.

وی از کشف تقلب در یک فراورده گوشتی به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: به طور مثال در یک فراورده گوشتی  روی بسته بندی آن 70 درصد گوشت قرمز درج شده بود اما پس از آزمایش های لازم معلوم شد که فقط 2 درصد گوشت قرمز در تولید آن به کار رفته است.

20

۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید