اخبار

داروسازان بهترین افراد برای مشاوره دارویی

داروسازان بهترین افراد برای مشاوره دارویی
مدیر امور دارو و مخدر معاونت غذا و دارو کرمانشاه:مردم هنگام مراجعه به داروخانه ها فقط از داروساز مسئول فنی داروخانه مشاوره داروویی بگیرند.

دکتر امید عبدی ضمن بیان این نکته که طبق آمار سازمان جهانی  بهداشت حدود 50 درصد مردم در نحوه نگهداری و مصرف دارو دچار اشتباه می شوند گفت: بسیاری از این خطاها براساس دادن اطلاعات غلط به بیماران صورت میگیرد.

وی افزود: متاسفانه برخی از متصدیان داروخانه شخصا نسبت به ارائه اطلاعات نگهداری و مصرف دارو به بیماران اقدام می کنند که این برخلاف قانون و مقررات دارویی کشور است. در واقع این افراد به دلیل نداشتن اطلاعات و وجهه قانونی حق چنین مداخلاتی را ندارند. مطابق قانون فقط داروساز حق  راهنمایی و مشاوره دارویی به بیمار و مراجعه کننده به داروخانه را دارد.

وی یکی از علل بروز این مشکلات را عدم وجود تمایز بین پوشش داروسازان و متصدیان دانست و گفت: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قصد دارد به زودی این تمایز بین پوشش داروسازان و درگر پرسنل داروخانه ها ایجاد کند تا بیمار به محض ورود به داروخانه بتواند کارکنان را برحسب نوع خدمت تشخیص دهد. وی این امر را نیازمند همکاری جدی داروخانه ها دانست.

عبدی از مردم خواست که هنگام تحویل دارو از داروخانه حتما از داروساز حاضر در داروخانه در مورد طریقه نگهداری و مصرف دارو مشاوره دریافت کنند و این بخشی از حقوق مسلم بیماران است.

۴ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید