اخبار

نصب مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع)کرمانشاه

نصب مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع)کرمانشاه
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نصب و راه اندازی مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه تا فرودین ۹۵ خبر داد.
دکتر وهاب دهلقی در نشست خبری که امروز دوشنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت انقلابی در حوزه درمان در کشور ایجاد کرد و از این محل ۳۴ تا ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای استان کرمانشاه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از تجهیزات پزشکی خریداری شده طی روزها و ماه‌های آینده در استان کرمانشاه نصب خواهد شد، افزود: تمام هم و غم ما ورود بخش دولتی برای در اختیار گرفتن تجهیزات پزشکی بود و در این زمینه رایزنی‌های بسیاری با وزارتخانه نیز انجام دادیم تا بخش دولتی مسئول این تجهیزات نباشد و هزینه‌های گزاف بر مردم متحمل نشود.

دهلقی از نصب مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه خبر داد و گفت: این دستگاه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان خریداری شده و فروردین امسال در بیمارستان امام رضا(ع) نصب و راه اندازی می‌شود در صورتیکه دستگاه قبلی بیش از ۱۴ سال و حتی دو برابر عمر خود کار کرده و هر بار که مشکل خرابی برای آن پیش می‌آمد بیماران اغلب ۲۰ روز در صف بودند.

وی همچنین از نصب و راه اندازی یک دستگاه آنژیوگرافی جدید به ارزش ۳ و نیم میلیارد در بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه طی ۱۰ روز آینده خبر داد و بیان کرد: پیش از این دو دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان بود که مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده و مردم مدت‌ها در صف انتظار بودند.

دهلقی با انتقاد از نحوه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تجهیزات پزشکی در کرمانشاه گفت: متاسفانه با وجود اهمیت مقوله تجهیزات پزشکی اما در این نمایشگاه بیشترین فضا در اختیار بخش مواد آرایشی - بهداشتی بود در صورتیکه تجهیزات پزشکی با سلامت مردم در ارتباط است.

وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص تجهیز شهرستان‌ها به تجهیزات پزشکی مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های این دانشگاه هم اکنون تمام شهرستان‌های استان کرمانشاه مجهیز به دستگاه‌های سونوگرافی، اکو، آندوسکوپی هستند و دستگاه سی. تی. اسکن نیز در برخی شهرستان‌ها راه اندازی شده در صورتیکه پیش از این تنها یک دستگاه در کرمانشاه بود.

دهلقی به رویه واردات تجهیزات پزشکی انتقاد کرد و گفت: وقتی تجهیزات پزشکی از هر نوعی وارد می‌شود باید دانش بومی آن نیز از شرکت واردکننده دریافت شود تا انحصار دارد شکسته شود در حال حاضر نیز دو واحد تولید تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه به نام‌های آریان سرنگ و ابزارسازان فعالیت بسیار ارزشمند دارند که حتی دستاوردهای آن به مرحله صادرات رسیده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه از صفر تا صد دانش و تکنولوژی چراغ‌های اتاق عمل در استان کرمانشاه را در اختیار داریم و ظرف ۱۰ روز آینده تولید چراغ اتاق عمل چهارمین برند معتبر دنیا در کرمانشاه استارت زده می‌شود تا شروعی برای برقراری ارتباط با بخش صنعت و خروج از مصرف گرایی صرف باشد.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه ارتباط مناسبی میان بخش صنعت با دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد گفت: ما پتانسل آن را داریم که به همراه واردات تجهیزات پزشکی تکونولوژی آن نیز وارد شود و خود آن را فراگیریم.

۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۹:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید