اخبار

اولین "نوشابه" پروبیوتیک کشور بزودی به بازار می‌آید

اولین "نوشابه" پروبیوتیک کشور بزودی به بازار می‌آید
مخترع اولین نوشابه پروبیوتیک کشور اظهار کرد: این محصول به تولید انبوه رسیده و در ماه مبارک رمضان روانه بازار مصرف می‌شود.

دکتر احسان صادقی در نشست خبری امروز (5 خرداد) که در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه اصلاح مواد غذایی پرمصرف می‌تواند نقش موثری در سلامت جامعه داشته باشد، گفت: محصولات غذایی مانند گوشت، نان و برنج عمدتا محصولاتی هستند که مصرف آنها ضرری برای بدن ندارد،اما مواد غذایی دیگری نیز در سبد غذایی خانواده ها وجود دارد که مصرف آنها برای سلامتی مضر بوده و متاسفانه این محصولات سهم بسیاری از سبد غذایی خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند و اصلاح آنها می‌تواند نقش موثری در سلامت جامعه داشته باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: با همین هدف استارت ساخت نوشابه پروبیوتیک زده شد که خوشبختانه مراحل علمی و آزمایشگاهی آن انجام و این محصول هم اکنون ثبت اختراع و تولید اولیه آن نیز انجام شده و بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

صادقی اظهار کرد: میکروارگانیسم "پروبیوتیک" اثرات بسیار مفیدی برای بدن دارد، به نحویکه سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و فلور دستگاه گوارش را حفظ می‌کند که این امر در کاهش موارد سندرم روده تحریک پذیر بسیار موثر است.

این مخترع افزود: همچنین خاصیت ضد التهابی نیز برای این میکروارگانیسم به ثبت رسیده و از طرفی این میکروارگانیسم موجب کاهش کلسترول نیز می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در نوشابه تولیدی جدید علاوه بر بحث پروبیوتیک، میزان قند آن نیز تا حد زیادی کاهش داده شده و تمام افزودنی‌های مجاز مورد تایید استاندارد نیز از آن حذف شده است.

وی اظهار کرد: تنها دغدغه ما در تولید این محصول طعم، رنگ و مزه آن بود، زیرا برای اینکه محصول جدیدی در بازار پذیرفته شود باید با نمونه‌های قبلی به لحاظ طعم، رنگ و مزه تفاوت زیادی نداشته باشد.

صادقی افزود: خوشبختانه در این زمینه موفق بودیم و محصول ما تفاوت چندانی به لحاظ طعم، مزه و رنگ با نوشابه‌های معمولی بازار ندارد.

ایوب آدینه‌ وند مدیرعامل مجموعه "روزنوش" و صاحب برند "توکا" نیز در این نشست با بیان اینکه این مجموعه کار تولید انبوه اولین نوشابه پروبیوتیک کشور را برعهده دارد، گفت: استارت شروع این محصول از سال 1392 و با تیم تحقیقاتی دکتر احسان صادقی زده شد که خوشبختانه توانست به نتیجه برسد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم مالکیت معنوی و مادی این محصول را داشته باشیم ثبت اختراع آن انجام شده و در حال حاضر تا 15 سال آینده هیچ شرکتی در کشور حق تولید این محصول را ندارد.

آدینه‌وند اظهار کرد: هدف ما از تولید این محصول تبدیل کردن کرمانشاه به پایگاه تولید محصولات فراسودمند در کشور است که امیدواریم با ارائه محصولات فراسودمند بعدی این هدف محقق شود.

وی از تولید روزانه 10 هزار نوشابه پروبیوتیک در استان خبر داد و اظهار کرد: اولین نوشابه پروبیوتیک کشور در ماه مبارک رمضان وارد بازار می‌شود.

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید