اخبار

دکتر عبدی: وجود تفکر انسانی در سیستم توزیع دارو ضروری است

دکتر عبدی: وجود تفکر انسانی در سیستم توزیع دارو ضروری است
اولین جلسه ستاد توزیه دارو استان کرمانشاه در سال 95 برگزار شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جلسه ستاد توزیع دارو که روز چهار شنبه 19 خرداد ماه در سالن بوستان دانشگاه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: باید دارو به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد و مشکلاتی که در  مسیر این هدف وجود دارد با همکاری شرکت های دارویی حل شود.باید برای جلوگیری از نواقص و کمبودهایی که در این چرخه است برنامه ریزی کرد.

دکتر امید عبدی ضمن تشکر از شرکت هایی که در مراسم اربعین سال گذشته به زائران حسینی خدمت رسانی کردند گفت: این مسئله فرصت خوبی بود تا همه بتوانیم دین خود را به خاندان نبوت مخصوصا سرور و سالار شهیدان ادا کنیم. به نحوی که دوستان ما در شرکت های دارویی با توزیع دارو و تجهیزات رایگان به زوار توانستند استان ما را سربلند کنند.

وی یکی از نگرانی های سیستم توزیع دارو را دیدگاه مادی به مسئله توزیع دارو دانست و گفت: اگر دارویی در بیمارستانی کم باشد و مشکلی برای یک بیمار پیش بیاید نشان می دهد که ما به درستی به وظایف خود عمل نکرده ایم. دیدگاه تجاری در مورد دارو اصلا دیدگاه درستی نیست. تفکر درست در این مقوله تفكر انسانی است. یعنی ما با نیت نجات جان بیماران به توزیع دارو بپردازیم.

دکتر عبدی با اشاره به اینکه هرگونه تعلل در رساندن داروی بیمارستانی به مراکز درمانی به معنای تخلف است گفت: شرکت های سراسری باید به مدیران استانی اختیاراتی بدهند تا آنها در مواقع ضروری و اورژانسی بتوانند سریعتر تصممیم بگیرند.

وی افزود: در برخی موارد مشاهده می شود دارو در بیمارستانی که پول دارد توزیع می شود و به سایر مراکز به دلیل عدم پرداخت های به موقع دارو  تحویل تحویل داده نمی شود که این نگاه نه قانونی است و نه انسانی. باید چهارچوب ها و قوانینی که وزارت بهداشت مقرر کرده به خاطر حفظ سلامت جامعه رعایت شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل دارو وجود دارد گفت: با هماهنگی پلیس راهور از این به بعد از تردد ماشینهای حمل دارویی که با استاندارد های لازم تجهیز نشده اند و از لحاظ سرمایشی و گرمایشی از شرایط لازم برخوردار نیستند جلوگیری خواهد شد.

19  

19   

19
19
19

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید