اخبار

پدیده چاقی؛ بمبی درحال انفجار!

پدیده چاقی؛ بمبی درحال انفجار!
همایش توجیهی چراغ راهنمای رنگی تغذیه ای در روز دوشنبه 31 خرداد برای کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر برگزار شد.

لاله مظفری کارشناس آموزش مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع ارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر گفت: پدیده چاقی مانند بمبی است که ممکن است هر لحظه منفجر شود و مخاطرات زیادی را برای دنیا بوجود آورد.

وی با اشاره به اینکه بیماریهای قلبی عروقی ائلین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب می شود گفت: عوامل خطرسازی مانند فشار خون، کم تحرکی، مصرف سیگار، اضافه وزن و چاقی و عدم مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی باعث بالا رفتن میزان بیماری های قلبی و عروقی می شود.

مهندس مظفری با اشاره به خواص برخی از مواد غذایی افزود: بدن ما روزانه به 14 گرم فیبر نیاز دارد که این میزان را می توان با استفاده از سبزیجات، انواع میوه ها، نان سبوس دار تامین کرد.

وی به خوراکی های بسته بندی شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مواد خوراکی که در بهترین فروشگاه های سطح شهر به فروش می رسد با پیگیری هایی که کارشناسان این معاونت انجام میدهند مشخص می شود که در پارکینگ یک منزل با بدترین شرایط تولید و بسته بندی شده است.

مهندس مظفری بهترین راه اصلاح الگوی مصرف را توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای دانست و افزود: این نشانگر به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط جسمی و فیزیکی خود یک انتخاب ایمن و سالم داشته باشید.شما باید از هم اکنون مصرف قند، نمک و چربی را در برنامه غذایی خود کاهش دهید تا این به صورت یک عادت غذایی خوب در زندگی شما بوجود آید.

 

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید