اخبار

مصوبات مهم دراولین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در سال 95

مصوبات مهم دراولین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور در سال 95
چهارمین کارگروه مبارزه با قاچاق کالای سلاکت محور روز دوشنبه 4 مرداد ماه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور ادارات ذی ربط برگزار شد معاون غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با اشاره به اینکه کاهش تقاضای کالاهای قاچاق و تقلبی جز با ارتقاء فرهنگ جامعه اتفاق نخواهد افتاد گفت: باید آگاهی مردم را نسبت به مخاطرات کالاهای قاچاق بالا برد. مردم هیچگاه نباید به خاطر تبلیغات اغوا کننده یا قیمت پایین تر سراغ کالای قاچاق بروند.

دکتر امید عبدی در ادامه افزود: ارگانهای ذیربط باید با همکاری مشترک خود، باندهای سازماندهی شده ای را که مبادرت به قاچاق کالا می کنندشناسایی و جهت مبارزه جدی با آنها اقدام کنند. قاچاق کالاهای سلامت محور به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

وی گفت: متاسفانه هیچگونه نظارت و هیچ نوع آزمایشی بر روی کالاهای قاچاق انجام نمی شود و به همین دلیل مشخص نیست از چه موادی تشکیل شده اند. مصرف داروها، مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق عوارض بسیار ناگواری را تا کنون در جامعه ما ایجاد کرده است. بسیاری از ورزشکاران عقیم شده اند و سکته های مغزی و قلبی در بین جوانان شایع شده است.

وی از مقامات قضایی خواست تا در برخورد با پرونده های قاچاق کالاهای سلامت محور برخوردی جدی داشته باشند چرا که سلامت جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

در این کارگروه مصوب گردید جهت عقد تفاهم نامة همکاری فی مابین معاونت غذا و دارو و دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و فرهنگیان کرمانشاه جهت حمایت از پایان نامه های پژوهشی در زمینه کالاهای سلامت محور قاچاق اقدامات لازم بعمل آید.

همچنین از دیگر مصوبات مهم این جلسه می توان به هماهنگی و اقدام لازم  برای تعطیلی مراکز غیر مجاز و فاقد پروانه کسب  از طرف اتاق محترم اصناف و اتحادیه مربوطه بعمل آید و گزارش مبسوط در کارگروه بعدی ارائه گردد.

مصوب گردید جهت ساماندهی فروشگاههای گیاهان دارویی و تصویب آئین نامه مجوز پروانه کسب و سایر فعالیت ها، اقدامات لازم از طرف معاونت غذا و دارو جهت طرح در کمیسیون عالی سلامت و امنیت غذایی استان بعمل آید.

مصوب گردید که شهرداری کرمانشاه نسبت به نصب انواع بنرهای آموزشی معاونت غذا و دارو در معابر پر تردد شهرستان در کلیه ایام سال بصورت رایگان اقدام نماید.

مصوب گردید که مطابق قانون تبلیغ هرگونه دارو، مکمل های ورزشی و رژیمی توسط هیچ یک از رسانه های استان صورت نگیرد مگر آنکه مجوز لازم از طرف معاونت غذا و دارو اخذ گردد.

مصوب گردید بمنظور پیشگیری از هرگونه آسیب ناشی از کالاهای قاچاق و تقلبی و جلوگیری از آثار بیوتروریسم و جهت ایجاد وحدت رویه غذایی به منظور امحاء کالاهای مذکور  از طرف کلیة ادارات مرتبط مکاتبات لازم با مقامات مافوق صورت پذیرد.

5
5

۵ اَمرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید