اخبار

مرگ آفرینی داروهای تقلبی و غیرمجاز!

مرگ آفرینی داروهای تقلبی و غیرمجاز!

براساس تازه‌ترین آمارهای جهانی سالانه بین 250 تا 300 هزار نفر در سراسر دنیا به خاطر مصرف داروهای تقلبی و غیرمجاز جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزش های مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای غیرمجازی که بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده‌اند داروهای مربوط به تقویت قوای جنسی، لاغری و چاقی است.
وی با اشاره به جملات اغوا کننده و وسوسه انگیزی که هیچ گونه مبنای علمی نداشته و صرفا به منظور گمراه کردن بینندگان شبکه های ماهواره ای گفته می شوند اظهارداشت: متاسفانه تأثیر اغوا‌کننده رسانه بویژه ماهواره بر مخاطبانش در کنار عدم آگاهی مخاطبان موجب گردیده این جملات بتوانند خریداران زیادی را برای محصولات زیانبار خود جذب نمایند. 

دکتر رحیمی افزود: در تمام این تبلیغ ها ادعا می شود که محصول آنها ضمن اینکه معجزه گر است کاملا بی ضرر بوده و تنها راه تهیه محصول اصل نیز فقط از طریق شماره تلفنها و یا پیامک برنامه آنها می باشد و جالب اینکه این شماره ها هر از چند گاهی تغییر کرده و محصولی که قبلا تبلیغ می شد با ترکیبی جدیدتر و معجزه گر تر جایگزین می شود. مشتریان این محصولات وقتی متوجه واقعیت فراورده خریداری شده می شوند که متاسفانه عوارض محصول تقلبی سلامت آنها را به خطر انداخته و علاوه بر اینکه مبالغ هنگفتی را برای خرید محصول هزینه کرده اند ، صدمات جبران ناپذیری را نیز به سلامت خود وارد کرده اند و مصرف این محصولات در مواردی متاسفانه حتی منجر به مرگ در فرد مصرف کننده گردیده است.

وی گفت: آنچه که واقعیت دارد این است که این محصولات نه تنها مفید نیستند بلکه در اغلب موارد حاوی مواد و ترکیبات بسیار مضر و خطرناکی هستند که تحت هیچ شرایط مصرف آنها در انسان توصیه نمی شود.   مسکنهای قوی ، مسهل های بسیار قوی و ممنوع المصرف در انسان، ترکیبات استروئیدی و مواد مخدر , روان گردان و اعتباد آور ، عمده ترین ترکیبات زیانباری هستند که برحسب نوع کاربرد محصول بدون ذکر نام در این فراورده ها وجود دارند.   

دکتر وریا رحیمی  به تولید و بسته بندی و جعل بسیاری از این داروهای غیرمجاز و تقلبی در داخل کشور و در حاشیه شهرهای بزرگ بصورت بسیار فریبنده و شکیل در بسته‌بندی زیبا اشاره کرد و افزود: کارگاههای کشف شده نشان می‌دهد مواد استفاده شده در بسیاری از محصولات از مواد شیمیایی فاسد و بی‌کیفیت است که به بدترین شیوه و غیربهداشتی تولید و بسته‌بندی می‌شوند. متأسفانه کسانی که این محصولات را سفارش می‌دهند نمی‌دانند که کالای مورد استفاده تقلبی است و اگر هم متوجه شوند به دلایلی همچون ترس از آبرو یا بی‌اهمیتی به کلاهبرداری ماهواره‌ای به مراجع قضایی و پلیس مراجعه نمی‌کنند و تازه حتی اگر قصد شکایت هم داشته باشند نمی دانند که از چه کسی باید شکایت کنند . داروها و فرآورده‌هایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند متأسفانه چون معلوم نیست توسط چه کسی تولید‌ و توزیع‌ می شوند امکان  پیگیری‌ شکایت نیز بسیار دشوار می باشد.  لذا آسانترین و مطمئن ترین راه مبارزه با این محصولات تقلبی و آسیب رسان  عدم اعتماد و خریداری نکردن آنها توسط خود مردم می باشد. 
۱۲ دی ۱۳۹۵ ۰۸:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید