اخبار

کار معاونت های غذا و دارو نوعی امر به معروف و نهی از منکر است

کار معاونت های غذا و دارو نوعی امر به معروف و نهی از منکر است

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظل العالی) در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر فقط به نماز ومسایل دینی خلاصه نمی شود. اینکه مردم را نسبت به سلامتشان راهنمایی می کنیم هم امر به معروف است.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی کرمانشاه: حجت الاسلام حیدرعلی سوری در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که دوشنبه سیزدهم دی ماه در دفتر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد گفت: شما همین که دیگران را از مصرف غذا و مواد ناسالم نهی می کنید و آنها را به سمت مصرف درست از مواد سالم هدایت می کنید، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: در حوزه درمان گاهی جلوگیری از یک  مسأله می تواند بر سلامت کل جامعه تاثیر بگذارد. کار شما نزد خداوند متعال بسیار ارج و قرب دارد.

سوری با اشاره به حدیثی از حضرت امیر المومنین (ع) گفت: ایشان می فرمایند اگر تمام واجبات الهی را در یک طرف و امربه معروف را در طرفی دیگر بگذارید، امر به معروف به دریای مواج است و بقیه واجبات به یک قطر شبیه است.

وی با اشاره به لزوم اجرای نماز جماعت در ادارات افزود: برپاداشتن نماز جماعت در ادارات اهمیت زیادی دارد. اگر یک ارباب رجوع به اداره ای مراجعه کند و هنگام اذان ببیند یک مدیر و کارشناس در اتاق خود حاضر است و اهمیتی به نماز و مسایل دینی نمی دهد نسبت به جامعه اداری کشور دچار یأس و بدبینی می شود. پس بهتر است در سطح ادارات فضای مناسب جهت اجرای نماز جماعت و اول وقت ایجاد شود.

۱۴ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید