اخبار

ایمنی و سلامت؛ وظیفه ای سنگین بر دوش متولیان غذا

ایمنی و سلامت؛ وظیفه ای سنگین بر دوش متولیان غذا

در کارگاه ایمنی مواد غذایی معاونت غذا وداروی کرمانشاه مطرح شد: امنیت غذایی درگذشته تآمین غذای کافی برای همه بود اما از سال 2011 به بعد دو مقوله سلامت و امنیت به آن افزوده شد که این مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش سیستم های نظارت بر غذای هر کشور گذاشته است.

دکتر احسان صادقی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کارگاه ایمنی مواد غذایی که در روز شنبه هجدهم  دی ماه درسالن جلسات معاونت غذا ودارو کرمانشاه و با حضور کارشناسان مدیریت بر نظارت بر مواد غذایی و کارشناسان شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای استان کرمانشاه برگزار شد گفت: اهمیت موضوع امنیت و ایمنی غذا در حال حاضر در کشور بسیار بالااست. جهانی شدن صنعت غذا یکی از مسایلی است که رسیدگی به امنیت و سلامت آن را بسیار سخت و  پیچیده کرده است.

وی افزود: جنبه اقتصادی غذا و لزوم صادرات و واردات برخی از احتیاجات غذایی هم باعث  می شود که مقوله ایمنی غذا بسیار حساس تر از پیش شود .

این مدرس سلامت و امنیت مواد غذایی گفت: هیچ کشوری در دنیا هنوز به امنیت غذایی صددرصد نرسیده است. در کشوری مثل آمریکا که صنعت غذایی آن بسیار پیشرفته است سالانه 76 میلیون بیماری های ناشی از غذا در آن ثبت می شود . همچنین 325 هزار مورد بستری و 5 هزار فوت در سال در اثر مصرف ماده غذایی در این کشور گزارش می شود.

۱۸ دی ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید