مقالات

منشی یا مسئول دفتر کیست؟

منشی یا مسئول دفتر کیست؟
منشی در لغت به معنای ایجادکننده، بوجودآورنده و ابداع کننده‌ است. اما در کسب و کار  و ادبیات روزمره منشی / مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها از فعالیت‌های مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی برآید.
 
در برخی از شرکت ها نقش منشی یا مسئول دفتر ها پر رنگ تر است و علاوه بر انجام وظایف قبلی به مدیریت امور داخلی شرکت، هماهنگی داخلی کارکنان و پاسخ به مراجعین تلفنی و حضوری نیز می پردازند.
 
به طور سنتی و در تمام دنیا خانم ها علاقه بیشتری برای انجام شغل منشی گری دارند. به عبارت بهتر خانم ها این شغل را بهتر از آقایان انجام می دهند و به همین دلیل درصد بیشتری از منشی ها را خانم ها تشکسل می دهند.
 
ویژگی اصلی کار منشی
کار منشی نیازمند نوعی مهارت ویژه است. یک منشی خوب در کار خود باید مهارت های نوشتاری و گفتاری بسیار خوبی داشته و در کار با کامپیوتر و تایپ متبحر باشد. همچنین منشی باید به جزئیات توجه کرده و بتواند فشار کاری زیاد را تحمل کند. کار منشی اغلب به صورت تمام وقت بوده و در محیط های اداری و دفاتر کار خصوصی انجام می شود. 
 
 
شغل منشی ( مسئول دفتر ) برای شما مناسب است اگر…
فردی منظم و متبحر در انجام کارهای دفتری هستید و دنبال کارهای خیلی تخصصی نیستید، شغل منشی گری یا مسئول دفتری برای شما مناسب است.
 
کار منشی ( مسئول دفتر )
نگهداری مستندات و پیام های کاغذی و الکترونیکی
 
تنظیم و ثبت وقت ملاقات و جلسات مدیران
 
دریافت و رسیدگی به ایمیل های رسیده به حساب ایمیل عمومی شرکت
 
پاسخگویی به نامه ها و ایمیل های ارجاع شده از سوی مدیریت و سایر کارکنان
 
پاسخگویی به تلفن ها
 
کار با ماشین فکس، سیستم های تلفن و ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات اداری
 
تایپ نامه و تصحیح اشتباهات لغوی و گرامری آنها
 
کار با برنامه های کامپیوتری مانند Excel، Word، Access و سایر برنامه های نرم افزاری دفتری
 
و سایر وظایف عمومی و دفتری متناسب با نیازهای هر شرکت و حتی سلیقه مدیریت
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.