مقالات

کارآفرین کیست؟

 ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
کارآفرین کیست؟ «کارآفرین کسی است که کسب‌وکار خود را به راه انداخته باشد»، این عبارتی است که بیشتر افراد با آن موافقند. اما در این جمله اطلاعات چندانی برای پاسخ به پرسش بالا وجود ندارد. ماهیت حقیقی یک کارآفرین فراتر از این تعریف، فردی ریسک‌پذیر و نوآور است که مشتاق خلق مسیری مخصوص به خود در دنیایی است که به تغییر وضعیت موجود روی خوش نشان نمی‌دهد. اگر شما در تب‌و‌تاب راه‌انداختن کسب‌وکاری برای خودتان و کارآفرینی هستید اما نمی‌دانید برای پیمودن این جاده‌های کم‌مسافر چه توانایی‌هایی لازم دارید، این مقاله برای شماست. اینجا مواردی را می‌خوانید که ۱۵ نفر از رهبران تجاری و بنیان‌گذاران شرکت‌های معروف برای تبدیل شدن به یک کارآفرین واقعا موفق، ضروری می‌دانند.
 
کلی کلارک، مدیر ارشد ترایو۱۵ (Clay Clark, CEO of Thrive15):
 
«کارآفرین کسی است که درصدد حل مشکلی به روشی سودمند است، بگونه‌ای که در قبال دریافت مقدار منصفانه‌ای پول، افرادی را به آرزوهای‌شان برساند. کارآفرینی به این معنا نیست که دیگر قرار نیست چیز جدیدی یادبگیرید یا رئیس داشته باشید. موفق‌ترین کارآفرینان آنهایی هستند که بخشی از وقت خود را صرف مطالعه درباره‌ی موفقیت دیگران می‌کنند، تا بفهمند روندها و روش‌های روزانه‌ی افراد موفق چیست و چطور می‌توانند آن اصول را در زندگی و کار خودشان به کار ببرند.»
 
رزی پاپ بنیان‌گذار فروشگاه آنلاین لباس رزی پاپ (Rosie Pope, founder of Rosie Pope Maternity):
 
«کارآفرینی برای من یعنی خلق یک چیز، سپس پرورش و هدایت آن. کاری از سر عشق، جرئت و تلاش سخت. البته معنای کارآفرینی فراتر از اینها است، شما می‌توانید در آن بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید رشد کنید. اما کارآفرینی آسان نیست و راه طوفانی است!»
 
جنی ریپ مدیر ارشد اَول بِرو (Jennie Ripps, CEO of Owl’s Brew):
 
«کارآفرینی به طور کلی معادل با پذیرش چالش‌ها است. وقتی دارید کسب‌وکاری را از صفر پرورش می‌دهید، لازم است با علف‌های هرز روبرو شوید و مشکلات را حل کنید. تلاش‌ برای مقابله با چالش‌ها اغلب منجر می‌شود روی یک استراتژی همه‌جانبه بهتر تمرکز کنید؛ چرا این مشکل رخ داد؟ چطور می‌توانم آن را حل کنم؟ آدم‌های باهوش‌تر از من چطور از پس این مشکل برآمده‌اند؟ چالش‌ها در یک شرکت نوپا معمولا به منزله‌ی «دردِ رشد» هستند. بنابراین اگر پیشروی به سوی یک چالش، برای‌تان کار دشواری است، به یاد داشته باشید با همین چالش‌هاست که کسب‌وکار شما یشرفت می‌کند!»
 
ام.جی پدون بنیان‌گذار و مدیر ارشد ایندرا پابلیک رلیشن (MJ Pedone, founder and CEO of Indra Public Relations):
 
«برای من کارآفرینی یعنی قدرت عملگرایی و داشتن شجاعت برای تعهد و پایداری در مسیر چالش‌ها و شکست‌ها، مبارزه‌ای است که یک کارآفرین مشتاق شرکت در آن است. کارآفرینی استفاده از تجارب گذشته و آگاهی برای انتخاب تصمیم‌های هوشمندانه است. یک کارآفرین قادر است چشم‌انداز خود را به کسب‌وکار منتقل کند. این فرآیندها به عقیده‌ی من در وجود هر کارآفرین حقیقی وجود دارد.»
 
ویپ سندهِر بنیان‌گذار و مدیر ارشد های‌گراند (Vip Sandhir, founder and CEO of HighGround):
 
برای اینکه کارآفرین موفقی باشید تا حد زیادی نیاز به کاردانی دارید، زیرا در مسیر کارآفرینی اغلب به بن‌بست برمی‌خورید. اگر موفقیت را می‌خواهید باید قدرت داشته باشید بعد از هر باخت‌ به مسیر خودتان برگردید. باید بدانید در آغاز کارآفرینی، در مقایسه با پیشرفت، شکست‌های بیشتری در انتظارتان خواهد بود؛ لازم است حافظه‌ی کوتاه‌مدتی داشته باشید تا بتوانید گذشته را به سرعت پشت سر بگذارید. حفظ خوش‌بینی زمانی که اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد در کارآفرینی لازم است.
 
کنراد بیلتز مدیر ارشد فرامری (Konrad Billetz, CEO of Frameri):
 
«کارآفرینی توانایی تشخیص تصویر کلی، یافتن فرصت‌هایی برای بهبود زندگی دیگران، ساختن فرضیه‌هایی درباره‌ی این فرصت‌ها و سنجش مداوم حدسیات خودمان است. کارآفرینی یک آزمایش است؛ برخی آزمایش‌ها جواب می‌دهند و بسیاری از آنها شکست می‌خورند. کارآفرینی یک مسیر خروجی به دارایی فراوان و زندگی پر زرق و برق نیست. کارآفرینی تلاشی سخت و استقامت در مسیری است که وقتی زمان شما روی زمین به انتها می‌رسد، دنیای بهتری به جای بگذارید.»
 
 
 
کارآفرین کیست - راهنمای تیم
 
دیوید گرین‌برگ مدیر ارشد آپدیتر (David Greenberg, CEO of Updater):
 
«برای من، کارآفرینی وقف کامل خویشتن در راه و از هیچ، چیزی ساختن است. کارآفرینی مطمئنا به معنای این نیست که ریسک کنید و انتظار پاداشی بزرگ داشته باشید. در مسیر خلق چیزی از هیچ، با چالش‌های بی‌شمار و موانعی روبرو می‌شوید که به نظر غیرقابل عبور می‌رسند. باور دارم که کارآفرینان بزرگ، آنهایی که برایشان احترام قائلم، می‌توانند برای عبور از این موانع و یافتن راه‌حل‌ها، تیم خود را یاری کنند.»
 
کارآفرین کیست - دیدن فرصت‌ها
 
پریتی سیرتنا از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد سوییتن (Preeti Sriratana, co-founder and CEO of Sweeten):
 
«کارآفرینی نوعی تفکر است که به شما امکان می‌دهد در همه جا فرصت‌ها را ببینید. فرصت‌ها ممکن است ایده‌های تجاری باشند یا استعدادهای افرادی که می‌توانند به شما برای رشد کسب‌وکارتان کمک کنند. توانایی دیدن انتخاب‌های فراوان موجود در هر موقعیت، دارای اهمیتی حیاتی است. چالش‌هایی تمام‌نشدنی سر راه شما قرار می‌گیرند که تلاش سخت شما را می‌آزمایند.»
 
الن دیکر مدیر ارشد پوتیتوپیا (Allen Dikker, CEO of Potatopia):
 
«کارآفرینی درباره‌ی بدست آوردن سریع پول یا یک معامله نیست. کارآفرینان موفق به چیزی فراتر از پولی که به سرعت به دست بیاید نظر دارند و به جای آن، به تصویر کلی متمرکزند تا مطمئن شوند هر کاری که انجام می‌شود در راستای هدف کلی تجارت و مفهوم کلی آن باشد. برای آنها مهم نیست که در ازای کارشان در همین لحظه چیزی به دست بیاورند.»
 
 اریک لپتون رئیس سیستم نجات‌دهنده‌ی زندگی پول فنس (Eric Lupton, president of Life Saver Pool Fence Systems):
 
«کارآفرینی نوعی سبک زندگی است که در آن کارآفرین بودن در هویت فرد ریشه می‌دهد. کارآفرینی به اوج رسیدن یک سری ویژگی‌های شخصیتی همچون: اراده، خلاقیت، ریسک‌پذیری، رهبری و اشتیاق در فرد است. گمان نمی‌کنم بدون داشتن این خصوصیات بتوانید کارآفرین باشید، و برای من، این ایده خیلی زود ریشه دوانده است. کارآفرینی شالوده‌ی شخصیتی من و کسی است که کوشش می‌کنم باشم.»
 
جردن فلیگِل بنیان‌گذار کوچ‌آپ (Jordan Fliegel, founder of CoachUp):
 
«کارآفرینی همچون ندایی اجتناب‌ناپذیر از طرف زندگی به گوش می‌رسد. در این میان کسانی که آنقدر خوشبختند که از فرصت‌ها استفاده کنند، به اندازه‌ی کافی خوش‌بینند که به خودشان باور داشته باشند، آنقدر هوشیارند که مشکلات پیرامون‌شان را تشخیص دهند، به اندازه‌ی کافی سرسختند که استقامت داشته باشند، و آنقدر جسورند که به دفعات دست به عمل بزنند، به این ندا پاسخ می‌دهند. کارآفرینی کاری نیست که به دلیل داشتن ایده‌ای، آن را انجام می‌دهید، بلکه کارآفرینی یعنی داشتن خلاقیت برای پرسیدن، قدرت برای باور داشتن و شجاعت برای حرکت کردن.»
 
جاستین اسمیت بنیان‌گذار و مدیر ارشد شرکت کیدز گو (Justine Smith, founder and CEO of Kids Go Co):
 
«پیمودن راه کارآفرینی برای بسیاری از ما یک سبک زندگی است، ما اینگونه ساخته شده‌ایم و انتخاب دیگری نداریم. ما به وسیله‌ی نیازی ذاتی به خلق کردن، ساختن و رشد کردن انگیزه پیدا می‌کنیم. برای اینکه کارآفرین موفقی باشید باید دروناً مثبت باشید تا بتوانید ورای چالش‌ها و موانع روزمره را ببینید و همیشه به جلو حرکت کنید. علاوه بر این باید استاد شعبده‌بازی با چند بشقاب در آن واحد باشید، باید بتوانید بین فکرکردن، استایل‌ها و کارها، لحظه به لحظه در گردش باشید. مهم‌تر از همه اینکه نباید از شکست بترسید، باید بتوانید به راحتی با ناشناخته‌ها و ریسک‌ها زندگی کنید، مدل ذهنی‌ای که مسلما مناسب هر کسی نیست!»
 
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.