مقالات

ارتباطات انسانی در سازمان

 ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
اهمیت ارتباطات انسانی در مدیریت
ارتباطات انسانی در مدیریت اهمیت زیادی دارند. ارتباطات انسانی بین کارمندان و مدیر از ارزش زیادی در محیط کار بر خوردار است. ارتباطات انسانی فرآیند آموزش کارمندان، رسیدگی به نیاز های آن ها، ایجاد فرهنگ سازمانی و حل و فصل اختلافات بین کارمندن و اختلافات بین کارمند و مدیر است. درک برخی از راه هایی که روابط انسانی می تواند بر هزینه ها، رقابت و پایداری اقتصادی بلند مدت اثر بگذارد، اهمیت آن را به خوبی جلوه می دهد.
 
 
 
مبانی
ارتباطات انسانی در محل کار بخش مهمی از یک کسب وکار را تشکیل می دهد. کارمندان باید به طور مرتب برای انجام پروژه ها با هم در تماس باشند و در کار تیمی ایده هایشان را به اشتراک بگذارند و برای انجام کار ها انگیزه ایجاد کنند. بدون داشتن یک فرهنگ سازمانی پایدار و جذب کننده، چالش های دشواری در تدارک کارمندان و مدیریت خط مشی کسب و کار ایجاد خواهد شد. به ویژه کسب و کار های بزرگ که در آن مکان و فضای کار بزرگ است، نیاز به کارمندان آموزش دیده دارد.کارمندانی که روابط خوبی با هم و با مشتریان داشته  و سریع تر با شرایط و نیاز های جدید وفق پيدا کنند.
 
حفظ کارکنان
کیفیت ارتباطات در محیط کار برای حفظ کارمندان اهمیت به سزایی دارد. شاید حفظ کارمندان از نظر برخی از مدیران اهمیت زیادی نداشته باشد ولی در کسب و کار هایی با گردش مالی زیاد تعویض کارمندان بار مالی زیادی را به شرکت تحمیل می کند. هر کارمند جدید نیاز به سرمایه گذاری و صرف وقت برای آموزش دارد. به علاوه قطع ارتباط با کارکنان قدیمی گاهی چالش بر انگیز است. در این راستا باید کارکنان با روابط اجتماعی خوب و دارای خصلت های اخلاقی هم چون صبر، محبت و انعطاف پذیری را جذب و حفظ کرد.
 
انگیزه و بهره وری
ارتباطات انسانی در محیط کار منبعی برای انگیزه و افزایش بهره وری کارکنان است. کارمندانی که به شغل خود علاقه مند هستند و رابطه خوبی با همکاران خود دارند بهره وری بیشتری نسبت به کارمندانی بدون این روابط دارند. این مساله تاثیر مستقیمی بر بهره وری مالی دارد زیرا کارها در چنین شرایطی در زمان کم تر و با کیفیت بهتری انجام می شوند.
 
پرورش خلاقیت
بازار امروز اغلب به کسب و کار هایی که سریع تر به نیاز های جدید مشتری های خود پاسخ دهد، بهای بیشتری می دهد. تحقیقات انجام شده در حوزه خلاقیت نشان داده اند که خلاقیت به میزان زیادی مبتنی بر تعاملات اجتماعی و ارتباطات انسانی است. خلاقیت کارکنان در به اشتراک گذاشتن ایده ها در یک محیط صمیمی شکوفا می شود. بدون روابط مناسب توسعه و اشتراک گذاری راه حل ها ممکن نیست پس ارتباطات انسانی در مدیریت اهمیت زیادی دارند.
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.