اخبار

چند نکته برای داشتن قلبی سالم:

چند نکته برای  داشتن قلبی سالم:
برای داشتن قلب و بدنی سالم و پیشگیری از بروز عوارض و مشکلات قلبی و عروقی، رعایت این نکات توصیه می شود:

 

برای داشتن قلب و بدنی سالم و پیشگیری از بروز عوارض و مشکلات قلبی و عروقی، رعایت نکات زیر توصیه می شود:

 

1-  مصرف کربوھیدارت ھا را کم کنید: تحقیقات نشان داده اند که مصرف بیش از انداره موادی که کربوھیدارت دارند، احتمال بروز بیماری قلبی را تشدید می کنند. مواد غذایی مانند کورن فلکس، نان ھای چرب و سیب زمینی سرخ کرده در این دسته قرار می گیرند.

 

2-  سیگار نکشید: یکی از مھمترین عوامل بروز حملات قلبی، سیگار است. احتمال بروز حمله قلبی در یک فرد سیگاری، تا ٧٠ درصد بیشتر از یک فرد غیر سیگاری است. اگر سیگار می کشید و در کنار آن ھم به سلامتی قلب و بدن خود اھمیت می دھید، بدانید که این دو در تضادی عظیم ھستند. پس سعی کنید از ھمین امروز سیگار را کنار بگذارید.

 

3-  فعالیت ھای ورزشی منظم را از یاد نبرید: روزانه ٢٠ تا ٣٠ دقیقه از وقت خود را به ورزش ھای سبک اختصاص دھید. این مقدار ورزش می تواند سرعت طپش قلب شما را بین شصت تا ھفتاد درصد افزایش دھد. پیاده روی به عنوان یکی از بھترین و ساده ترین ورزش ھا بھترین توصیه است. حتی اگر در توان خود می بینید، بد نیست در این ٢٠ دقیقه، کمی ھم دویدن را امتحان کنید.

 

4-  استرس به خود راه ندھید: برخی متخصصین، استرس و ناراحتی اعصاب را مھمترین دلیل بیماری ھا و عوارض قلبی به حساب می آورند. استرس حاد، در حد عواملی ھمچون سیگار کشیدن، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و عدم فعالیت بدنی، می تواند ریسک حمله قلبی را افزایش دھد.

 

5- چک آپ منظم داشته باشید: اگر در خانواده تان، فرد یا افرادی با سابقه بیماری و یا حمله قلبی ھستند، آگاه باشید که شانس بروز این بیماری در شما بیشتر از سایرین است. به ھر ترتیب می توانید با چک آپ منظم، بررسی سطح کلسترول خون و اندازه گیری فشارخون در بازه ھای زمانی منظم، قبل از بروز حادثه از خود محافظت کنید. البته این چک آپ ھا برای ھمه افراد توصیه می شوند.

 

۷ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید