اخبار

شماره تلفن مستقیم برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی

شماره تلفن مستقیم برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی
شماره تلفن 34262838 برای اعلام شکایت های مردمی در زمینه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اعلام شد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی دانشگاه با اعلام شماره تلفن فوق از شهروندان خواست در صورت مواجهه با کالاهایی که صلاحیت بهداشتی عرضه را ندارند مورد را بلافاصله بواسطه این شماره تلفن به معاونت غذا و داروی دانشگاه اعلام نمایند تا به سرعت مورد بررسی کارشناسان خبره این سازمان قرار گیرد .

دکتر سید محمود میر معینی با اعلام این نکته که نتیجه اقدامات انجام شده به اطلاع فرد شاکی رسانده خواهد شد گفت: از شهروندان می خواهیم نسبت به عرضه کالاهای ناسالم در سطح استان هوشیار باشند و در این زمینه همکاری لازم را با کارشناسان معاونت داشته باشند.

وی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان این اداره بر اماکن تهیه و تولید مواد غذایی ، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی؛ وضعیت استان را در این زمینه مطلوب دانست و گفت این اقدامات برای بالاتر بردن اطمینان از سلامت محصولات عرضه شده در استان انجام شده است.

دکتر میرمعینی در مورد وضعیت لبنیات و وجود روغن پالم اظهار کرد: طبق بررسی های مداوم کارشناسان خوشبختانه هیچ کدام از کارخانجات لبنیات استان از روغن پالم استفاده نکرده اند و تاکنون هیچ افزودنی غیر مجازی در لبنیات فراوری شده در سطح استان مشاهده نشده است.

وی گفت: در شیرهای عرضه شده توسط کارخانجاتی که در استان هایی غیر از کرمانشاه قرار دارند این امر مشاهده شده و به تایید رسید و برخوردهای لازم با آنها نیز توسط سازمان غذا و دارو انجام شد اما در سطح استان این تخلفات را نداشته ایم.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی ،آرایشی و بهداشتی دانشگاه ضمن دعوت از مردم برای استفاده از لبنیات  پاستوریزه بجای لبنیات سنتی گفت: نمیتوان با اطمینان نسبت به مشکل زا نبودن لبنیات سنتی سخن گفت اما لبنیات پاستوریزه با توجه به بازرسی های مداوم کارشناسان هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

وی در زمینه نان برنجی و کاک نیز گفت: در فراوری این دو محصول نیز هیچ ماده و رنگ غیر مجازی استفاده نمی شود و نان برنجی زعفرانی با زعفران خالص تهیه می شود. اما مردم باید محصولات مورد نیاز خود را از کارخانجات و کارگاه هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند تهیه کنند و از تهیه و مصرف محصولات فله ای و بدون درج شناسه بهداشتی خودداری کنند چون ممکن است در کارگاه های غیر مجاز بصورت پنهانی تخلفاتی صورت گیرد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید