اخبار

در ایام نوروز عرصه را بر عرضه مواد نا سالم تنگ کردیم

در ایام نوروز عرصه را بر عرضه مواد نا سالم تنگ کردیم
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توقیف 35 تن برنج وارداتی در منطقه مرزی نوسود خبر داد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از توقیف 35  تن برنج وارداتی در منطقه مرزی نوسود خبر داد و گفت: این برنج که از یک انبارکشف و توقیف شده و  جهت آزمایش به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو ارجاع گردید که پس از آزمایش و تایید سلامت آن آزاد شد.

وی افزود: این حوزه در ایام نوروز نظارت خود را بر مراکز تولید وعرضه مواد غذایی، مخصوصا فروشگاه های عرضه کننده محصولات سنتی و سوغات و نیز آرایشی و بهداشتی گسترده تر و پررنگ تر کرد تا شهروندان عزیز مخصوصا مسافرین نوروزی بتوانند با خیال آسوده مایحتاج خود را تهیه نمایند.

وی در ادامه به فعالیت های حوزه مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی جهت تدوین ( برنامه عملیاتی نوروز )  با کلیه نمایندگان شبکه های استان در خصوص جمع آوری پیشنهادات و پیش بینی کلیه برنامه های مورد نظر در شهرستانهای  تابعه با محوریت  چراغ راهنمای تغذیه ای برگزار شد.

دکتر شهریار مستوفی گفت: حدود 40 هزار برگ پمفلت تراکت  و  50 تخته  بنر  با موضوعات : چراغ راهنمای تغذیه ای –  نان برنجی و توصیه های غذایی در سفر  طراحی و چاپ شد که بین شهرستان های استان توزیع گردید. این اقلام به صورت  40 هزار بسته های آموزشی  با محوریت  چراغ راهنمای تغذیه ای –  بهداشت نان برنجی –توصیه های غذایی در سفر  –در  مبادی ورودی شهر -میادین اصلی شهر و در محل  اسکان مسافرین نوروزی  ترمینال ها و  فرودگاه و مکانهای تفریحی و دیدنی شهر در کل استان کرمانشاه و کلیه شبکه های استان با هماهنگی ادارات  هلال احمر  نیروی انتظامی ، فوریت های پزشکی و  میراث  فرهنگی به دفعات مختلف در ایام نوروز اختیار قرار دادن پمفلت ها در اختیار چادر های هلال احمر ، نیروی انتظامی ، فوریت های پزشکی توزیع شد.

دکتر مستوفی افزود: مقالات و مطالب علمی متعددی توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تهیه و برای انتشار به خبرگزاری ها و روزنامه های محلی ارسال شد. همچنین  این مطالب علمی  با محوریت  چراغ راهنمای تغذیه ای به سازمان غذا و دارو و کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور فرستاده شد. و نیز اطلاعاتی در خصوص موارد ذکر شده و با محوریت  چراغ راهنمای تغذیه ای در سایت معاونت و دانشگاه درج گردید.


1
1
1
1
1
1
1
1
16
16

 

۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید