اخبار

کرمانشاه، گلوگاهی برای ورود کالاهای قاچاق سلامت محور

کرمانشاه، گلوگاهی برای ورود کالاهای قاچاق سلامت محور
رئیس اداره بازرسی ویژه مبارزه با کالای سلامت محور معاونت غذا و داروی استان گفت: هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق سبب شده که استان ما به عنوان گلوگاهی برای قاچاقچیان کالای سلامت محور باشد.
دکترکیومرث رحیمی با اشاره به اینکه ورود کالاهای قاچاق، سلامت مردم را تهدید میکند، اظهار داشت: از حدود 3 میلیارد دلار مواد آرایشی مصرفی در خاورمیانه، 2 میلیارد آن توسط ایرانیان مصرف می شود که قسمت اعظم این مواد آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.
وی خاطر نشان کرد: فقر مادی عاملی است که باعث روی آوردن مردم به لوازم آرایشی بهداشتی ارزان قیمت و بدون کیفیت قاچاق می شود که متاسفانه بعدها هزینه های بسیاری را بابت این مسئله پرداخت می کنند.
رئیس اداره بازرسی ویژه مبارزه با کالای سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح داشت:تمامی کالاهایی که در داروخانه ها عرضه می شوند از آنجایی که از طریق شبکه رسمی توزیع کالای خود را دریافت می کنند دارای مجوز هستند.
وی در ادامه به ارائه آماری از بازرسی ها درسه ماه پایانی سال 94 پرداخت و اضافه نمود: 342 مورد بازرسی از عطاری ها، 49 مورد بازرسی از مراکز عرضه سموم کشاورزی، 70 مورد بازرسی از باشگاه های ورزشی، 110 مورد آرایشگاه های زنانه و 40 مورد از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است که این بازرسی ها منجر به 30 مورد پلمپ شد که بیشترین پلمپ ها مربوط به عطاری ها بوده است.
دکتر رحیمی از امضاء تفاهم نامه هایی با سازمان آموزش و پرورش استان و سازمان ورزش جوانان در جهت آگاه سازی جوانان از خطرات کالاهای قاچاق خصوصا آرایشی و بهداشتی خبر داد و یادآور شد: از آنجایی که هیچ پروسه نظارتی بر تولید کالاهای ماهواره و قاچاق وجود ندارد مردم از مصرف این کالاها پرهیز کنند.
۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید