اخبار

۵۱ شرکت دارویی در کرمانشاه فعالیت می کنند/وصول ۱۸۰ شکایت مردمی

۵۱ شرکت دارویی در کرمانشاه فعالیت می کنند/وصول ۱۸۰ شکایت مردمی

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وصل ۱۸۰ شکایت دارویی در سطح استان خبر داد و گفت: ۵۱ شرکت دارویی در کرمانشاه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکترحسین رضا پور امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز یکی از دغدغه های اصلی مردم در حوزه تهیه دارو است چرا که بسیاری از آنها داروی درمانی یا مکمل استفاده می کنند.

وی افزود: تا امروز با همکاری که در سطح استان با دانشگاه بوده توانستیم با وجود کمبود دارو آنرا کنترل کنیم و تا حدودی داروهای پرمصرف و حیاتی را در اختیار داردخانه های خاص قرار دادیم.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر ۵۱ شرکت دارویی در سطح استان فعالیت می کنند که با همکاری و همدلی توانستیم سهمیه استان را به اندازه تیاز تهیه کنیم.

دکتر رضاپور خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال حدود ۴۵ مجوز جدید برای داروخانه صادر کردیم که طی هفته آینده ۲۵ مورد آن تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی به پراکندگی مناسب داروخانه های شبانه روزی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: ۳۱ واحد داروخانه شبانه روزی در سطح استان داریم که به مردم به طور شبانه روزی ارائه خدمات می کنند.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مردم از انبار داروها در خانه هایشان خودداری کنند و به اندازه نیاز دارو تهیه کنند چرا که داروها شرایط نگهداری خاصی دارند که ممکن است آنرا رعایت نکنند و دارو فاسد شود.

دکتر رضاپور از فعالیت واحد رسیدگی به شکایات خبر داد و بیان داشت: این واحد در زمینه های مختلف پاسخگو نی باشد و از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۸۰ مورد شکایت دارویی داشتیم که ۳۱ مورد آن وارد بوده و پیگیری های بازم در خصوص آنها انجام شد که برخی از آنها به مراجع قضایی ارجاع شدند.

۱۴ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید