اخبار

قاچاق معکوس دارو در کرمانشاه از استان‌های دیگر بیشتر است

قاچاق معکوس دارو در کرمانشاه از استان‌های دیگر بیشتر است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: قاچاق معکوس دارو در کرمانشاه به دلیل همجواری با کشور عراق نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه دکتر قباد محمدی در نشست خبری که در روز دوشنبه دوم اردیبهشت به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های دارویی کشور اظهار داشت: بیش از 95 درصد داروهای مورد استفاده بیماران در کشور تولید شده که 45 درصد مواد اولیه این داروها از کشورهای خارجی وارد می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پنج درصد از داروهای مورد نیاز از کشور خارجی وارد می‌شود، عنوان کرد: با وجود اینکه دارو و مواد غذایی جز لیست تحریم‌ها قرار نگرفته اما به دلیل مسدود شدن راه‌های مالی، دارو و غذا نیز تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است.

دکتر محمدی با بیان اینکه استفاده از تولیدات دارویی باید در کشور فرهنگسازی شود، عنوان کرد: برای فرهنگسازی استفاده از تولیدات داخلی، پزشکان و متخصصان مربوطه باید داروهای ایرانی را به بیماران توصیه کرده و به آنها اطمینان خاطر دهند که داروهای ایرانی از نظر کمیت و کیفیت در درجه بالایی قرار دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قاچاق معکوس دارو روز به روز در حال افزایش است، بیان کرد: قاچاق معکوس دارو در کرمانشاه، به دلیل همجواری با کشور عراق نسبت به استان های دیگر بیشتر است که برای جلوگیری از قاچاق دارو، نظارت‌ها بر مواد دارویی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق دارو در داروخانه‌ها، تیم‌های بازرسی افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: برای حمایت از تولیدات دارویی، نظارت بیشتری بر پخش دارو و داروخانه‌ها انجام می‌گیرد که مردم کمبود دارو را در کرمانشاه نداشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با تشدید گرانی محصولات، تقلبات مواد غذایی نیز زیاد شده است، بیان کرد: مردم باید در این مورد همکاری‌های لازم را با معاونت غذا و دارو انجام دهند و از خرید مواد غذایی بدون شناسنامه و بدون پروانه ساخت معتبر خودداری کنند.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید