اخبار

روند تجهیز بیمارستان قدس شهرستان پاوه

تجهیز 160 میلیارد ریالی بیمارستان قدس پاوه

تجهیز 160 میلیارد ریالی بیمارستان قدس پاوه

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روند دو ساله تجهیز و راه اندازی بیمارستان نوبنیاد قدس شهرستان پاوه را تشریح کرد.

دکتر تورج شیرزادیان در مصاحبه با میز خبر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روند دو ساله تجهیز و راه اندازی بیمارستان نوبنیاد قدس شهرستان پاوه شرح داد و گفت: طی دو سال اخیر با پیگیری های مستمر معاونت غذا و دارو و حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی این معاونت که با وزارت متبوع و هیأت امنای محترم صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران انجام پذیرفته، منتج به اخذ 40 قلم تجهیزات پزشکی سرمایه ایی و HI TECH  به ارزش ریالی بالغ بر یکصد و چهل میلیارد ریال گردیده که ضمن تحویل به مرکز مورد نصب و راه اندازی قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: جهت تأمین تجهیزات خرد و باقیمانده که امکان تهیه آنها از طریق هیأت محترم امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نبود، پس از ارزیابی بیمارستان قدیم و جدید و تهیه لیست تجهیزات باقیمانده مورد نیاز جهت راه اندازی بیمارستان جدید و ارزش گذاری لیست مذکور، با پیگیریهای این معاونت، مبلغ پانزده میلیارد ریال اعتبار جهت بیمارستان شهرستان پاوه اخذ گردید که تعداد شصت و یک قلم دستگاه توسط کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه با همکاری پرسنل بیمارستان قدس پاوه به شکل علمی و قانونی و از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت خریداری و در محل نصب و راه اندازی شد.

دکتر شیرزادیان گفت: جهت جلوگیری از هدر رفت منابع در بیمارستان قدیم شهرستان پاوه، کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه از تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان قدیم و انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه بازدید بعمل آورده و پس از شناسایی، بررسی و ارزش گذاری تجهیزات پزشکی قدیمی و برآورد میزان کارایی آنها، نسبت به تهیه لیست و انتقال تجهیزات قابل استفاده در بیمارستان جدید و نصب و راه اندازی آنها توسط خود پرسنل مدیریت تجهیزات پزشکی اقدام نمودند که از آن جمله می توان به انتقال چراغ سیالکتیک های اتاق عمل بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید، نصب و استقرار ساکشنها و فلومترهای دیواری، تست و نظارت بر تحویل سیستم گازهای طبی بیمارستان و لوله کشی گازهای طبی و نشت یابی آنها و در نهایت تحویل آنها اشاره داشت. شایان ذکر است که با پیگیری ها و رایزنی های تیم مدیریتی دانشگاه؛ ریاست محترم، معاونت غذا و دارو- مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه، قول مساعد تأمین یکدستگاه CT-  SCAN 16 SLICE جهت بیمارستان نوبنیاد شهرستان پاوه گرفته شد و در آینده نزدیک در صورت تامین اعتبار مالی از سوی وزارت متبوع تحویل این مرکز خواهد گردید.

دکتر شیرزادیان در ادامه افزود: همچنین یک دستگاه اکسیژن ساز مرکزی با ظرفیت 340 لیتر بر دقیقه و یکدستگاه بی خطر ساز پسماندهای بیمارستانی با خردکن داخلی جهت مرکز مذکور تامین شده که به زودی تحویل بیمارستان قدس پاوه می گردد. از دیگر اقدامات انجام شده؛ آموزش و توجیه پرسنل بیمارستان مذکور جهت استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی تحویلی می باشد.

وی ارزش تجهیزات پزشکی تامین شده جهت بیمارستان قدس پاوه را حدود یکصد و شصت میلیارد ریال اعلام کرد و افتتاح این بیمارستان را به عموم مردم شریف شهرستان پاوه تبریک گفت.

۲۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید