اخبار

نشست خبری به مناسبت روزجهانی غذا برگزار شد

نشست خبری به مناسبت روزجهانی غذا برگزار شد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تقلبات در حوزه مواد غذایی یک معضل جهانی است اما میزان تقلبات در موراد غذایی در محصولات فله ای و بدون مجوز بسیار بیشتر از محصولات کارخانه ای است.

دکتر قباد محمدی در نشست خبری که در روز سه شنبه بیست و سوم مهرماه در سالن جلسات معاونت غذا و دارو و به مناسبت روز جهانی غذا برگزار شد گفت: آن دسته از محصولات خوراکی و آشامیدنی که در کارخانه تولید می شوند هم از سطح عرضه و هم از خط تولید نمونه برداری شده و مورد آزمایش قرار میگیرند درنتیجه می توان گفت سالم تر هستند . همچنین وجود مسئول فنی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی باعث نظارت و کنترل بهتر می شود.

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو نیز در ادامه جلسه افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی  (FAO) فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، در دنیا هشتصد میلیون گرسنه وجود دارد و حدود دو میلیارد نفر دچار سوء تغذیه هستند.

وی گفت: هفتاد درصد مردم در کشور ما وزن متعادل ندارند و از این میزان هفده درصد مردان و سی درصد زنان دچار چاقی هستند که دلیل عمده تمامی اینها به عدم وجود الگوی صحیح تغذیه برمیگردد.

دکتر مستوفی خاطرنشان ساخت: یکی از معضلات مهم در حوزه تغذیه فساد مواد غذایی و عدم نگهداری صحیح مواد غذایی است که این امر موجب می شود که بخش عمده ای از مواد غذایی از بین برود.

دکتر مجید محمودی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو نیز در ادامه اظهار داشت: طرح کشوری(PMS) پایش و نمونه برداری محصولات سطح عرضه  برنامه ای است که از سوی وزارت بهداشت انجام می شود در این طرح به صورت مداوم تمامی محصولات خوراکی ، آشامیدنی و کشاورزی از سطح عرضه نمونه برداری شده و توسط آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و دارو آزمایش می شود . محصولاتی که دارای مشکل باشند به مدیریت نظارت بر مواد غذایی اعلامی میشود تا برخورد لازم صورت گیرد.

۲۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید