اخبار

الزامات واحدهای تولیدی و شرکتهای پخش مواد غذایی و آشامیدنی به منظو پیشگیری از شیوع کرونا ویروس

الزامات واحدهای تولیدی و شرکتهای پخش مواد غذایی و آشامیدنی به منظو پیشگیری از شیوع کرونا ویروس

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در استان کرمانشاه و به منظور پیشگیری حداکثری از شیوع این ویروس در کارخانجات تولید کننده مواد غذایی و آشامیدنی، انبارهای نگهداری و زنجیره توزیع و پخش، مواردی جهت رعایت به کلیه واحدهای تولیدی و شرکتهای پخش مورد تایید این معاونت ابلاغ می گردد. مسئولیت نظارت بر اجرای این الزامات بر عهده مدیر عامل و مسئولین فنی می باشد.


متن ابلاغیه بدین شرح است:

1- مواد اولیه خام نظیر فرآورده های خام دامی و دریایی از واحدهای صنعتی و کشتارگاههای دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح (سازمان دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط) تهیه شده و کنترل و نظارت کافی در زمان خرید و در طی حمل و نقل تا درب کارخانه تحت نظارت مسئول فنی انجام شود.

2- مواد اولیه خام کشاورزی حتی الامکان از واحدهای صنعتی و یا کارگاهی دارای مجوزهای قانونی و یا از مراکز عرضه معتبر از سوی وزارت جهاد کشاورزی که تحت پایش و کنترل های لازم می باشد تأمین شود و تحت نظارت و کنترل های دقیق مسئول فنی حمل و نگهداری شوند.

رعایت نکات بهداشتی در حمل و نقل و توزیع

1- کلیه وسایل و ابزار مورد استفاده در حمل و نقل مواد اولیه و محصول نهایی به ویژه تانکرها و وسایل نقلیه با مواد ضدعفونی کننده مناسب، گندزدایی شه و سپس بارگیرری صورت گیرد.

2- سکوهای بارگیری و تخلیه، پالت ها و لیفتراک ها قبل از جابه جایی با مواد مناسب ضدعفونی شوند.

3- کارکنان و دست اندرکاران حمل و نقل باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و تحت معاینات لازم قبل از ورود به محل کار قرار گیرند.

4- در توزیع محصولات در سطح عرضه، ضمن تأکید به رعایت پوشش بهداشتی توسط پرسنل بخش و ضدعفونی خودروهای پخش محصولات، به منظور پیشگیری از تماس مستقیم افراد، از سبدهای قابل شستشو و یا کارتن به عنوان بسته بندی ثانویه و یا شرینگ نمودن محصولات استفاده شده و از قراردادن بسته و یا سبد در کف خیابان و معابر خودداری شود.

رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی درمحل تولید و بسته بندی

1- غربالگری کارکنان در بدو ورود به محل کارخانه انجام شود و از ورود افراد مشکوک به علائم حاد تنفسی (بیماری کرونا ویروس) به محل کارخانه ممانعت بعمل آید.

2- رعایت مقررات بهداشت فردی برای کلیه کارکنان به ویژه کارکنان مرتبط با سالن های تولید، بسته بندی و انبارش مواد اولیه و محصول باید بطور جدی و سخت گیرانه الزام شده و مورد پایش قرار گیرد.

3- اجرای سختگیرانه مقررات نظافت و گندزدایی سطوح در کلیه اماکن و فضاهای مرتبط باتولید و انبارش با هدف کاهش احتمال مخاطرات مرتبط با بیماری الزامی بوده و باید در فواصل مناسب مورد پایش قرار گیرد.

4- واحد تولیدی و شرکت های پخش باید مواد شوینده و ضدعفونی کننده و ملزومات بهداشت فردی از قبیل ماسک، دستکش و ... را به تعداد کافی تأمین نماید.

رعایت عمومی برای کلیه واحدهای تولیدی، نگهداری و توزیع

1- آموزش کارکنان در زمینه کرونا ویروس، علائم و نحوه پیشگیری از ابتلا در دستور کار قرار گرفته و سوابق آن جهت ارائه به بازرسین وزارت بهداشت نگهداری شود.

2- در صورت وجود موارد مشکوک به ابتلا در اعضای خانواده کارکنان، مستخدم برابر دستورالعمل قرنطینه اجازه حضور در محل کارخانه را ( تا سپری شدن مدت زمان قرنطینه) نخواهد داشت.

3- در صورت بکارگیری کارکنان فصلی و یا روزمزد دریافت کارت - بهداشت معتبر قبل از شروع به کار مورد تأکید مجدد قرار می گیرد.

۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید