اخبار

پاسخ به سوالاتی درخصوص کرونا

پاسخ به سوالاتی درخصوص کرونا

کارشناس نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو: سازمان بهداشت جهانی به سوالات متداول درباره پیشگیری ازمبتلا شدن به  ویروس کرونا (2019-nCoV) پاسخ داده است.

دکتر سمیه سلیمانی مهر گفت: سازمان بهداشت جهانی به سوالات متداول درباره پیشگیری ازمبتلا شدن به  ویروس کرونا (2019-nCoV) پاسخ داده است که مهمترین این سوالات به شرح زیر است:

آیا خوردن سیر به پیشگیری از عفونت ویروس کرونا (2019-nCoV) کمک می کند؟

سیر غذایی سالم است که برخی خصوصیات ضد میکروبی دارد. با این وجود مدارکی منوط به اینکه خوردن سیر مردم را در برابر ویروس جدید کرونا محافظت می کند وجود ندارد.

 آیا شستن مرتب بینی با آب نمک به پیشگیری از ویروس کرونا کمک می کند؟

نه.  مدارکی در خصوص اینکه به طور منظم شستن بینی با آب نمک مردم را در برابر ویروس کرونا محافظت می کند وجود ندارد. شواهد کمی وجود دارد که شست و شوی منظم بینی با محلول آب نمک می تواند به بهبود سریعتر مبتلایان به سرماخوردگی کمک کند. با این وجود شست و شوی منظم بینی مانع از عفونت های تنفسی نمی شود.

آیا غرغره دهانشویه به پیشگیری از ویروس کرونا کمک می کند؟

نه.  شواهدی در خصوص اینکه غرغره دهانشویه مردم را در برابر ویروس کرونا محافظت می کند وجود ندارد. برخی از برندهای دهانشویه هستند که توانایی از بین بردن میکروب های مشخص را برای دقایقی کم در بزاق دهان دارند. با این حال بدان معنی نیست که میتوانند در برابر ویروس کرونا از بدن محافظت کنند.

استفاده از حس گرهای حرارتی در تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کرونا به چه مقدار کاربردی است؟

 استفاده از حس گرهای حرارتی برای افراد با تب بالایی (دمای بالاتر از حالت نرمال بدن) که در اثر ویروس کرونا به وجود آمده است موثر می باشد. با این وجود این روش نمی تواند برای افرادی که مبتلا به این ویروس شده اند اما هنوز تب در آن ها ایجاد نشده کاربردی باشد. به این خاطر که بین دو تا ده روز زمان لازم است که مردمی که مبتلا به ویروس شده اند مریض شده و تب کنند.

*در نهایت سازمان بهداشت جهانی به رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دست‌ها تاکید فراوان دارد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید