اخبار

۱۸۰ میلیارد ریال در کرمانشاه صرف خرید دارو و تجهیزات مقابله با کرونا شد

۱۸۰ میلیارد ریال در کرمانشاه صرف خرید دارو و تجهیزات مقابله با کرونا شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خرید ۱۸۰ میلیارد ریال دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد.

دکتر «قباد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، معاونت غذا و دارو با همت رییس، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به تهیه و خرید دارو و تجهیزات موردنیاز برای مراکز بهداشتی و درمانی استان کرده است.

وی اظهار داشت: از این مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بابت خرید داروهای موردنیاز از قبیل (داروهای ضد ویروس و داروهای درمان حمایتی کرونا)، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات سرمایه‌ای از قبیل (ونتیلاتور، دستگاه های مانیتورینگ علایم حیاتی، پالس اکسی متر، ترمومتر و غیره)، ۹۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات حفاظت فردی از قبیل (ماسک ساده، ماسک n۹۵، لباس، شیلد و غیره) و ۲۰ میلیارد ریال هم بابت خرید محلول ضدعفونی کننده هزینه شده است.

وی اضافه کرد: داروها و ملزومات مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون کمبودی در این مراکز از بابت دارو و تجهیزات مشاهده نشده است.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید