اخبار

داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد

داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در کرمانشاه وجود دارد
مسؤول امور بیمارستانی معاونت غذا و‌ دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ذخیره کافی داروهای مورد نیاز بیماران مرتبط با کرونا در استان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه دکتر وریا رحیمی امروز در جمع اصحاب رسانه کرمانشاه بهترین سیاست برای مقابله با یک بحران را آمادگی قبل از وقوع بحران دانست و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در چین، احتمال ورود آن را به دیگر کشورها از جمله ایران را پیش‌بینی می‌کردیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چند روز قبل از اینکه موارد مثبتی از کرونا در کشور گزارش شود ضمن مشاوره با پزشکان متخصصان بیماری‌های عفونی در حوزه تامین داروهای بیمارستانی، فهرستی از داروهای حمایتی مورد نیاز این بیماری را تهیه کرد.

مسؤول امور بیمارستانی معاونت غذا و‌ دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه توانستیم با برآوردی تقریبی تعدادی از داروهای مورد نیاز این بیماری را از طریق شرکت‌های پخش دارویی در سطح استان برای بیمارستان‌ها تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه داروی بیماران کرونایی به اندازه کافی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این داروها بلافاصله پس از وقوع بحران در انبارهای بیمارستان و معاونت دانشگاه موجود بود و خوشبختانه هم‌اکنون ذخیره کافی برای داروهای مورد نیاز بیمارستان مرتبط با این ویروس در استان وجود دارد.

دکتر رحیمی ادامه داد: الحمدالله در طول این مدت که با بحران مواجهه بودیم کمبود خاصی در مورد داروهای مورد نیاز بیماران نداشتیم، امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کمک کنند تا پایان بیماری را پشت‌سر بگذاریم و دوباره با پیک بیماری مواجهه نشویم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: طبق براوردهای صورت گرفته در ماه‌های آتی نیز مشکل خاصی در زمینه دارو و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان‌ها نخواهیم داشت.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید