اخبار

نقش ورزش در پیشگیری از کرونا

نقش ورزش در پیشگیری از  کرونا

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو: بر اساس یک تحقیق جدید  ورزش ممکن است با تحریک آنتی اکسیدان های مشخص در برابر  عارضه ویروس کرونا محافظت کند.

مهندی لاله مظفری گفت: سندروم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) علت اصلی مرگ و میر در مبتلایان به ویروس کرونا است. بر اساس یک تحقیق جدید  ورزش ممکن است با تحریک آنتی اکسیدان های مشخص در برابر  عارضه ویروس کرونا محافظت کند.ورزش نه بخاطر فوائدش برای ریه ها، سیستم ایمنی، و خلق وخو، بلکه به این دلیل که آنتی_اکسیدانی به نام "دیسموتاز سوپراکسید اکستراسلولار" (EcSOD) تولید می کند که از ابتلا به بیماری حاد ریوی و بیماری های دیگر محافظت می کند.

وی افزود: سوپراکسیددیسموتاز (SOD) مهمترین و اولین آنزیم آنتی‌اکسیدان در تمام ارگانیسم‌های هوازی می‌باشد که در کاهش مستقیم متابولیت‌های اکسیژن فعال نقش دارند.همچنین این آنزیم به عنوان آنتی کارسینوژن ( ضد سرطان )عمل کرده و مانع شروع و تبدیل مراحل کارسینوژنز می‌شود. سوپراکسید یکی از اصلی‌ترین گونه‌های اکسیژن فعال در سلول هاست ، این آنزیم  می‌تواند باعث تبدیل رادیکال سوپراکسید (-O2) به هیدروژن پراکسید (H2O2) و اکسیژن (O2) شود.

مهندس مظفری عنوان کرد: بنابراین داشتن فعالیت بدنی ( حداقل 150 دقیقه در هفته و با شدت متوسط ) باعث افزایش آنزیم دیسموتاز سوپراکسید اکستراسلولار " (EcSOD) و همچنین افزایش حجم اکسیژن در خون و در نتیجه تقویت دیواره های سیستم عروقی بدن، تقویت سیستم ریوی بدن و افزایش گردش خون می شود .مجموع این عملکرد ها باعث تقویت کل سیستم ایمنی بدن فرد و محافظت در مقابل بیماری ها بخصوص بیماری هایی مانند کرونا می شود.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید