اخبار

وبینار نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا برگزار شد

وبینار نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا برگزار شد

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونتا غذا و دارو گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

دکتر سمیه سلیمانی مهر در  وبینار نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا  گفت: میتوان با رعایت نکاتی از قبیل رژیم غذایی متوازن و تنظیم سطح ویتامین های بدن،کاهش استرس، تحرک کافی ،خواب کافی ،پرهیز از مصرف الکل و دخانیات  به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.

وی افزود: برخی مواد مغذی که منجربه افزایش عملکرد سیستم ایمنی ،کاهش ترشح سایتوکاین های التهابی، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش قدرت آنتی اکسیدانی بدن، پیشگیری از پراکسیداسیون لیپیدها،  حفظ یکپارچگی غشاء  Tcellها، حفظ اتصالات محکم بین سلول‌ها، پیشگیری از تغییر در ژنوم ویروس ، بهبود وضعیت کموتاکسی و فاگوسیتوز می‌شوند ، در درمان عفونت های ویروسی موثر هستند.

دکتر سلیمانی مهر ادامه داد:  بنابراین تامین مقادیر کافی از ویتامین‌های محلول در چربی A ،D ،E  و محلول در آب B و C و مقادیر کافی مواد معدنی(سلنیم، روی و آهن) و اسیدهای چرب بلند زنجیر امگا 3و9 از طریق یک رژیم غذایی مناسب یا از طریق مکمل‌های رژیمی ‌ممکن است به عنوان یک مداخله مناسب در پیشگیری و یا درمان کووید-19 تاثیرداشته باشند.

۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید