اخبار

داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد

داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌درمانی کرمانشاه:بر اساس مستندات ارائه شده، داروی پروفسور مصطفایی دارویی خوب و موثر در درمان کرونا است ،ولی نمی توان به عنوان درمان قطعی کرونا این دارو را معرفی کرد.

 دکتر قباد محمدی گفت: خبری در خبرگزاری مهر کرمانشاه و به دنبال آن در فضاهای مجازی و رسانه ها منتشر گردیده و در آن به نقل از اینجانب برای داروی MAB98 از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی صحت ندارد.

او خاطرنشان ساخت: دارویی که دکتر مصطفایی بر روی آن کار کرده و آزمایشهای بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده و موثر بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی شود.

وی افزود: متاسفانه خبرگزاری مذکور به نقل از اینجانب از عنوان داروی قطعی استفاده کرده است که چنین چیزی از طرف بنده عنوان نشده است.

دکتر محمدی تصریح کرد: برای صدور مجوز این دارو،  مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا ظرف دو هفته آینده مجوز آن صادر شود.  

معاون غذا و دارو گفت: همچنین برای داروهای گیاهی دیگر نیز که کمک کننده در درمان بیماری هستند از جمله سه داروی دیگر در سازمان غدا و دارو مجوز صادر شده است و  این دارو نیز در نوبت طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.
۱۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید