اخبار

امحاء 17820 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته

امحاء 17820 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی دانشگاه گفت: 504 قلم مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته  با وزن 17820 کیلوگرم امحاء شد.

دکتر شهریار مستوفی با اعلام این خبر گفت:  در دو ماه اخیر با تلاش مستمر کارشناسان نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو پانصد و چهار قلم مواد غذایی و بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته با وزن هفده هزار و هشتصد و بیست کیلوگرم که از برخی شرکت های پخش مواد غذایی کشف و توقیف شده بود پس از انجام مراحل قانونی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی افزود: یکصد و شصت و یک قلم مواد غذایی و بهداشتی به وزن نوزده هزار و یکصد و شصت و شش کیلو گرم نیز توقیف شده است که سلامت این محصولات توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو در دست بررسی می باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه عرضه و مصرف مواد غذایی، ‌آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد می باشد.

دکتر مستوفی عنوان کرد: : مردم عزیز باید هوشیار باشند که در هنگام خرید مواد غذایی و بهداشتی به تاریخ تولید و انقضاء محصولات و همچنین وضعیت ظاهری محصولات توجه جدی داشته و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سطح فروشگاههای سطح عرضه، مراتب را از طریق سامانه 190 به اطلاع کارشناسان محترم معاونت بهداشتی رسانده ودر صورت مشاهده مشکل در سطح شرکتهای پخش و واحدهای تولیدی مراتب را از طریق شماره تلفن شکایات 37106232 معاونت غذا و دارو اطلاع رسانی فرمایند.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید