اخبار

استقرار اولین مخزن اکسیژن مایع کرمانشاه در بیمارستان فارابی

استقرار اولین مخزن اکسیژن مایع کرمانشاه در بیمارستان فارابی

اولین مخزن کرایوژنیک اکسیژن مایع استان کرمانشاه با ظرفیت نگهداری بیست هزار لیتر اکسیژن در مرکز آموزشی درمانی فارابی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این خبر گفت: این دستگاه اولین مخزن اکسیژن مایع در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی دولتی و غیر دولتی استان می‌باشد که به بهره برداری رسیده است.

دکتر قباد محمدی افزود: این دستگاه که از جداره‌های فولادی خاص و یک لایه میانی عایق جهت جلوگیری از تبادل حرارتی و یک سیستم کندانسینگ جهت تبدیل اکسیژن مایع به گاز تشکیل شده است، اکسیژن مایع را در نقطه جوش خود؛ یعنی حدود ۱۸۲- نگهداری کرده و پس از خروج از مخزن با تبادل حرارتی و استفاده از سیستم کندانسینگ با خلوص نزدیک به صدرصد به شبکه مصرف انتقال می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از خصوصیات بارز این سیستمها؛ خلوص بالا در مقایسه با سایر روش‌های تولید اکسیژن و همچنین هزینه تمام شده اکسیژن تولیدی در مقایسه با تامین و شارژ سیلندر اکسیژن می‌باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: حجم اکسیژن گازی تولیدی این سیستم در شرایط شارژ کامل، معادل سه هزار و پانصد عدد سیلندر اکسیژن چهل لیتری است که از جنبه مالی بسیار به صرفه‌تر است.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه این مخازن نه تنها در شرایط کنونی شیوع کرونا، بلکه در شرایط عادی بخصوص برای بخش‌های ویژه بسیار مهم و کاربردی خواهند بود، افزود: جهت تامین این مخزن حدود یک و نیم میلیارد تومان از محل منابع دانشگاه هزینه شده است.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید