اخبار

"واکسنِ کرونا" تا پایان هفته به کرمانشاه می‌رسد

"واکسنِ کرونا" تا پایان هفته به کرمانشاه می‌رسد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارسال اولین محموله واکسن کرونا به استان تا پایان هفته خبر داد.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه محموله اول واکسن کرونا وارد کشور شده، گفت: تعداد واکسن ها محدود است، بنابراین مرحله به مرحله بر اساس اولویت بندی انجام شده تزریق واکسن صورت می گیرد.

وی افزود: محدودیت در بحث تامین واکسن کرونا برای همه کشورها وجود دارد و حتی برخی کشورهای اروپایی هم به اندازه سه درصد جمعیت کشورشان توانسته اند واکسن تهیه کنند.

دکتر محمدی گفت: با توجه به این شرایط و کمبود واکسن کرونا، با ورود محموله های واکسن به کشور، تزریق آن بر اساس اولویت بندی انجام شده انجام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در مرحله اول، نیروهای درمان شاغل در بخش های ویژه بستری بیماران کرونایی واکسینه خواهند شد که بین این افراد هم، نیروهایی در اولویت هستند که تاکنون به کرونا مبتلا نشده و به اصطلاح ایمنی در بدن آنها ایجاد نشده و بیش از همه در معرض خطر هستند.

دکتر محمدی گفت: با ورود محموله های بعدی واکسن کرونا، تمام نیروهای این بخش ها واکسینه شده و در مرحله بعد تمام نیروها و کادر بیمارستانهای ویژه بیماران کرونایی و پس از آن افراد مبتلا به بیماری زمینه ای و سالمندان و .... طبق اولویت بندی صورت گرفته واکسینه خواهند.

این مسئول گفت: اسامی تمام کادر درمان شاغل در بخش های ویژه مراکز بستری بیماران کرونایی به وزارت بهداشت ارسال شده و مطابق با این لیست تا پایان هفته جاری سهمیه واکسن کرونا به استان اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: از هفته آینده کار تزریق واکسن کرونا برای این نیروها انجام شده و هیچ اجباری هم برای تزریق واکسن نیست. البته در حال حاضر نیروها بسیار مشتاق بوده و خواهان دریافت هرچه سریعتر واکسن کرونا هستند.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید