اخبار

ممنوعیت فروش اینترنتی دارو‌ها و مکمل‌های غذایی

ممنوعیت فروش اینترنتی دارو‌ها و مکمل‌های غذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: فروش هر گونه دارو و مکمل غذایی به صورت اینترنتی ممنوع است و با افراد متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر قباد محمدی گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و وب سایت‌های غیر مجاز برای فروش دارو‌ها و مکمل‌ها از تبلیغات اغراق آمیزی استفاده می‌کنند که خلاف قانون است و این دارو‌ها و مکمل‌ها در بیشتر موارد تقلبی هستند.


وی افزود: متاسفانه تبلیغات اغوا کننده در مورد برخی داروها، مکمل‌های غذایی و مواد آرایشی باعث شده که جوانان به دام این افراد بیافتند و آسیب‌های جبران ناپذیری به آنان وارد شود.


دکتر محمدی تصریح کرد: بر اساس قانون هرگونه عرضه دارو و مکمل‌ها خارج از داروخانه‌ها ممنوع است، چرا که تضمینی برای سلامت این محصولات وجود ندارد.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاداور شد: مکمل‌های غذایی، ورزشی و دارو‌های تقویتی که ورزشکاران بدون نسخه پزشک تهیه می‌کنند آسیب‌های جانی زیادی را به دنبال دارد و موجب از کار افتادن کلیه ها، کبد، سیستم عصبی و ارگان‌های دیگر بدن می‌شود.


وی به کشف بیش از
۱۰۰ هزار قلم انواع دارو و مکمل‌های غیرمجاز در ده ماهه امسال اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت بیش از ۵۰ عطاری و ۲۰ باشگاه بدنسازی به دلیل فروش غیر مجاز مکمل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید