اخبار

برای 1000 بیمار بستری ذخیره "دارو" داریم/ بستری‌ها به 2000 نفر برسد مشکل پیدا می‌کنیم

برای 1000 بیمار بستری ذخیره "دارو" داریم/ بستری‌ها به 2000 نفر برسد مشکل پیدا می‌کنیم

برای 1000 بیمار بستری ذخیره "دارو" داریم/ بستری‌ها به 2000 نفر برسد مشکل پیدا می‌کنیم

ایسنا/کرمانشاه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ذخیره سازی دارو برای هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا، گفت: اگر تعداد بیماران به مرز دو هزار نفر برسد، در تامین دارو دچار مشکل جدی می شویم.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دپوی داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: خوشبختانه در حال حاضر ذخیره خوبی به لحاظ دارویی برای درمان مبتلایان کرونا داریم.

وی افزود: در بحث تجهیزات هم در موج سوم کرونا، تجیزات خوبی خریداری و نصب شد و در این زمینه هم فعلا مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه 20 قلم دارو در درمان بیماران کرونایی کاربرد دارد، گفت: این داروها به دو دسته ضد ویروسی و حمایتی تقسیم می شود که داروی ضد ویروسی برای بیماران بستری کرونایی "رمدسیویر" و برای بیماران سرپایی قرص "فاویپیراویل" است.

محمدی گفت: داروهای حمایتی هم مثل انواع مسکن و ضددرد و... هستند که در کنار داروهای اصلی ضدویروسی استفاده می شوند.

محمدی با بیان اینکه ذخیره سازی دارو برای حدود هزار بیمار بستری کرونایی صورت گرفته، گفت: اگر تعداد بیماران به بیش از هزار نفر برسد دچار مشکل خواهیم شد، البته از هم اکنون در تلاش هستیم با تامین داروی بیشتر، حتی اگر تعداد بیماران بستری بیش از هزار نفر هم شد دچار مشکل نشویم.

این مسئول گفت: در نهایت توان و تولیدات داروی کشور هم حدی دارد و اگر تعداد بستری های کرونا به حدود دو هزار نفر برسد قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

محمدی گفت: در همین راستا از مردم درخواست داریم برای حفظ جان و سلامت خودشان رعایت پروتکل ها را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند و بدانند با اوج گیری این موج خسارت جانی و مالی بسیاری متوجه همه افراد خواهد بود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید