اخبار

اگر به خوردن زولبیا و بامیه علاقه دارید بخوانید

اگر به خوردن زولبیا و بامیه علاقه دارید بخوانید

یکی از خوراکی هایی که معمولا بر سر سفره های ماه مبارک رمضان دیده می شود زولبیا و بامیه است.

کارشناس  نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه گفت: زولبیا و بامیه  به دلیل  داشتن قند‌های ساده  موجب افزایش ناگهانی  قند  خون  می‌شود  و فرد به صورت لحظه‌ای  احساس سیری می‌کند، اما پس از مدتی  با افت سریع قند، احساس تشنگی و گرسنگی  تشدید می‌شود به  همین دلیل مصرف آن در وعده  سحر  توصیه نمی‌شود.


دکتر سمیه سلیمانی مهر با بیان اینکه یک بامیه  ۸۰  و یک عدد زولبیا  ۲۰۰ کالری  دارد گفت: برای سوزاندن این میزان کالری به  ۴۰ دقیقه تمرینات هوازی نیاز است  که از توان  یک فرد روزه دار خارج است.


وی افزود: به  جای مصرف زولبیا و بامیه  یا شیرینی‌های صنعتی  بهتر است  قند‌های طبیعی مانند  توت خشک ، خرما و کشمش  استفاده شود که دارای قند‌های پیچیده تری هستند و به مرور وارد بدن  فرد می‌شود.


دکتر سلیمانی مهر با بیان اینکه در تهیه زولبیا و بامیه از رنگ‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود  گفت: استفاده از  رنگ‌های مصنوعی باعث بروز مشکلات  کبدی، کلیوی، بیش فعالی در کودکان  و عاملی برای بروز سرطان هاست و هرچه رنگ زولبیا و بامیه روشن‌تر باشد سالم‌تر است.


 
وی گفت: زولبیا و بامیه علاوه بر قند بالا  به دلیل سرخ شدن با روغن،  منشا  اسید‌های چرب ترانس است که افزایش کلسترول و  بروز دیابت را به  دنبال دارد.

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۸:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید