اخبار

سحر و افطار چه غذا‌هایی مصرف کنیم؟

سحر و افطار چه غذا‌هایی مصرف کنیم؟

در ماه رمضان توصیه می‌شود از تمام گروه‌های غذایی شامل نان، غلات، لبنیات، گوشت و حبوبات استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این ارتباط با اشاره به غذا‌های مناسب وعده سحر گفت: سحری مهم‌ترین وعده روزه داران است و افرادی که عادت به غذای سرد دارند، سحری را باید مانند یک وعده صبحانه کامل میل کنند و برای افرادی که عادت به مصرف غذای گرم دارند سحری باید مانند وعده ناهار میل شود.

 

پرهیز از خوردن شیرینی های صنعتی


دکتر سمیه سلیمانی مهر افزود: در وعده سحری به هیچ عنوان نباید شیرینی صنعتی مصرف شود چرا که این شیرینی‌ها منشا قند‌های ساده هستند، موجب بالا رفتن ترشح انسولین می‌شود و پس از گذشت مدتی کوتاه قند خون را پایین می‌آورد و باعث گرسنگی و ضعف می‌شود که به جای آن باید مایعات گرم، چای کمرنگ همراه با خرما، کشمش و توت خشک مصرف شود.


وی خاطرنشان کرد: در وعده افطار نیز نباید از نوشیدنی و شیرینی‌های صنعتی و آب سرد استفاده شود، چون که می‌تواند به دستگاه گوارش آسیب وارد کند، بنابراین باید وعده افطار به گونه‌ای باشد که بدن برای شام سبک آماده شود.


کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در وعده افطار بهتر است که شیر برنج و فرنی مصرف و یک ساعت بعد شام صرف شود.

 

پرهیز از خوردن غذاهای شور و پرچرب


 دکتر سلیمانی مهر افزود: برای وعده شام مصرف غذا‌های شور، پرچرب و سنگین توصیه نمی‌شود چرا که روزه داران وعده مهم دیگری با عنوان سحری پیش رو دارند و بدن باید آماده دریافت مواد غذایی در وعده سحر باشد.


وی اظهار داشت: در وعده شام بهتر است مرغ آب پز و سوپ سبزیجات مصرف شود، چون که سرشار از فیبر است، آب مورد نیاز و ویتامین‌های بدن را تامین می‌کند و باعث احساس سیری می‌شود.


کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سبزیجات و میوه جات نیز از مواد غذایی هستند که نباید از خوردن آن‌ها غافل شویم، سبزی و میوه آب بدن را تامین می‌کند و علاوه بر جلوگیری از یبوست، فرد احساس گرسنگی نمی‌کند.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید