اخبار

چه رنگهایی نشانه سلامتی اند

چه رنگهایی نشانه سلامتی اند

در هنگام خرید مواد غذایی به نشانگر رنگی تغذیه ای که بر روی فرآورده های غذایی و آشامیدنی  است باید دقت کرد.

باید بدانیم مصرف زیاد قند، نمک و چربی سیستم ایمنی ما را ضعیف‌ می‌کند و احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. 

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مواد غذایی پرنمک، شیرین و پر چرب موجب اضافه وزن و چاقی می‌شوند و احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا و کبد چرب  را افزایش می‌دهند.

مهندس لاله مظفری  گفت: هنگام خرید مواد غذایی به نشانگر رنگی تغذیه که روی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی نصب شده دقت کنیم و به جای مصرف تنقلات و مواد غذایی با نمک، چربی و قند بالا که به رنگ قرمز هستند  از مواد غذایی با نمک، قند و چربی کمتر که در نشانگر به رنگ زرد و یا سبز اند استفاده کنیم تا دوران همه گیری کرونا را با سلامتی پشت سر بگذاریم.

وی افزود:  اگر مقدار نمک در نشانگر رنگی نصب شده قرمز رنگ باشد مفهومش این است که آن ماده غذایی حاوی مقدار زیادی نمک بوده و ممکن است  برای فرد دارای فشار خون بالا مناسب نباشد.

مهندس مظفری گفت: اگر مقدار اسید‌های چرب ترانس در نشانگر رنگی  دارای رنگ زرد باشد مفهوم این است که آن ماده غذایی حاوی مقدار متوسطی اسید‌های چرب ترانس است و به این ترتیب مصرف کننده در انتخاب و میزان مصرف آن محصول غذایی راهنمایی می‌شود.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: رنگ سبز  در نشانگر رنگی  علامت وجود آن جزء در مقدار مناسب سلامتی است مثلا مقدار قند در نشانگر رنگی  دارای رنگ سبز مفهومش این است که آن ماده غذایی حاوی مقدار کمی قند بوده و  برای کسانی که تمایل به مصرف قند بالا در رژیم غذایی خود را ندارند مناسب است.

مهندس مظفری گفت : در واقع از طریق نشانگر رنگی، مصرف کننده از میزان مصرف قند، نمک و چربی فرآورده‌های غذایی اطلاع می یابد و از این طریق می تواند رژیم غذایی روزانه خود را مدیریت ‌کند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید