اخبار

کشف ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه

کشف ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در کرمانشاه

معاون مدیریت بر مواد غذایی فرآورده‌های طبیعی، سنتی ومکمل  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: سال گذشته بیش از ۲۳ میلیارد ریال کالای قاچاق سلامت محور در استان کرمانشاه کشف و ضبط شد.

دکتر حمیدرضا ناصری: با اشاره به اینکه بیشترین آمار تخلفات در  عطاری‌ها و مواد آرایشی و بهداشتی است گفت:  برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش  دارو‌های دست ساز  و تقلبی و حتی قرص‌های روان گردان  می‌کنند که با  آن‌ها بطور جدی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به کسانی که  تخصصی در زمینه پزشکی ندارند اعتماد کنند افزود: سال گذشته بیش از ۵ هزار بازدید از مراکز عرضه  مواد آرایشی بهداشتی، عطاری‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و باشگاه‌های ورزشی در استان کرمانشاه انجام شده است.

معاون مدیریت بر مواد غذایی فرآورده‌های طبیعی سنتی ومکمل  معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:  در جریان این بازدیدها ۱۰۰ پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

دکتر ناصری به مردم توصیه کرد در هنگام خرید مواد آرایشی بهداشتی  به پروانه ساخت یا برچسب اصالت کالا توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید کالا‌های سلامت محور زیر نظر کنترل و نظارت بهداشت یک مقوله جهانی است خاطر نشان کرد: در این نظارتها نوع ماده اولیه مورد استفاده در تهیه محصول  با دقت بررسی می شود در حالی که در مورد کالا‌های قاچاق این نظارتها وجود ندارد.

دکتر ناصری افزود: ورود کالا‌های قاچاق سلامت محور به داخل کشور با قیمت  ارزان ، محصولات کارخانه های داخلی را از گردونه رقابت‌ها حذف می‌کند و بیکاری جوانان را در پی دارد.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید