اخبار

اگر مردم به آگاهی لازم برسند بساط سودجویان برچیده می شود

اگر مردم به آگاهی لازم برسند بساط سودجویان برچیده می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: اگر مرز اندیشه بر روی مصرف کالاهای سلامت محور غیر مجاز بسته شود عرضه بی رویه آنها نیز کم شده و بساط سودجویان برچیده می شود.

دکتر قباد محمدی در پایش مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو که در روز یکشنبه 6 تیر ماه برگزار شد گفت: مردم اطلاع کافی از مضرات مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق و غیرمجاز ندارند و معمولا به خاطر قیمت کمتر یا تبلیغات اغوا کننده به این کالاها گرایش پیدا می کنند.

وی با اشاره به تاثیر مطلوب بازرسی ها از اماکن عرضه افزود: ما باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای قانع کردن مردم بگذاریم که هنگام خرید کالاهای سلامت محور ( آرایشی و بهداشتی، مکمل های ورزشی، دارو و مواد خوراکی) به ابعاد مختلف آن از قبیل اصالت کالا، تاریخ تولید و انقضاء، شیوه نگهداری و نحوه عرضه آن وغیره دقت نمایند. همچنین باید به این نتیجه برسند که چه کالایی برای سلامتی آنها ضرر دارد و آن را نخرند.

وی تصریح کرد: ساماندهی شرکت های پخش آرایشی و بهداشتی کار بسیار مفیدی است. اکنون بیش از 90 درصد اجناس آرایشی و بهداشتی و مکمل های ورزشی که در داروخانه ها عرضه می شوند سالم هستند.

در ادامه دکتر کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو ادامه داد: گستردگی کار این حوزه بسیار زیاد است. بر اساس برنامه عملیاتی تمام داروخانه های استان باید چهار بار در سال پایش شوند. بازدید های گسترده از باشگاه های بدنسازی، فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، عطاری ها، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی را نیز باید بر آن افزود.

وی عنوان کرد: علاوه بر این ها گشت های مشترکی نیز با ادارات مختلف از قبیل پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان صورت می گیرد.

۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید