اخبار

وبینار قاچاق کالاهای سلامت محور

وبینار قاچاق کالاهای سلامت محور

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو: باتوجه به وجود سامانه های IMED و TTAC کالاهای پزشکی تا بدن بیمار قابل ردیابی هستند.

دکتر سعیدرضا شاهمرادی در وبینار قاچاق کالاهای سلامت محور که در روز سه شنبه 12 مرداد ماه با حضور دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و ادارات ذی ربط به صورت آنلاین برگزار شد گفت: انتظار ما از دانشگاه های علوم پزشکی این است که برچسب اصالت و سلامت کالا و سامانه های    IMED  و TTAC جدی بگیرند و در جهت شناساندن آن به عموم مردم کوشا باشند.

وی افزود: اظهار بی اطلاعی در خصوص برچسب اصالت و سلامت کالا از سوی هیچ شرکت وارد کننده و توزیع کننده ای قبول نیست و مستوجب برخوردهای قانونی خواهد بود.

دکتر کیومرث رحیمی مدیر نظارت برفرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو در ادامه جلسه گفت: متاسفانه بعضی از افراد سودجو با ایجاد سامانه پیامکی تقلبی اقدام به جعل برچسب اصالت و سلامت کرده اند که با اندکی توجه می توان برچسب اصلی را از نمونه تقلبی آن تشخیص داد.

وی افزود: در برخی از برچسب های تقلبی با استعلام از شماره پیامکی آن برچسب جوابی مبنی بر اصیل بودن فرآورده داده می شود. برای پیشگیری از فریب سامانه های پیامکی جعلی، در ابتدا باید به شماره پیامکی 20008822 و شماره تلفن 6185-021 دقت نمود که در صورت عدم تطابق باید از خرید محصول خودداری کرد. 

 

۱۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید