اخبار

کمبود "سرم" در بخش‌های بیمارستانی نداریم/ توزیع داروخانه‌ای را کم کرده‌ایم

کمبود "سرم" در بخش‌های بیمارستانی نداریم/ توزیع داروخانه‌ای را کم کرده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تامین مناسبت سرم برای بیماران بستری، گفت: هم اکنون در بخش‌های بیمارستانی کمبود سرم نداریم.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکل کمبود سرم در کشور گفت: در روزهای اخیر این کمبود سرم در استان هم مشهود بود، اما سعی کردیم این کمبود در بخش‌های بیمارستانی احساس نشود.

وی افزود: در یک ماه گذشته قراردادهای خوبی با شرکت های تولید و پخش سرم داشته ایم و با توجه به تزریق نقدینگی به این شرکت ها قرار است سرم بخش های بیمارستانی مرتبا تامین شود.

دکتر محمدی گفت: طبق قراردادهای صورت گرفته چند صدهزار واحد سرم به استان تحویل می شود که روزانه تحویل بیمارستانهای دانشگاهی استان خواهد شد.

وی افزود: سهمیه‌ای از این سرم‌ها هم برای بیمارستانهای غیردانشگاهی در نظر گرفته شده تا آنها هم دچار مشکل نشوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه بیمارستانی و بیماران بستری در مراکز درمانی در اولویت تامین سرم هستند، توزیع سرم در بخش خصوصی و داروخانه‌ها را کم کرده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون در داروخانه های استان سرم داریم، اما تعداد آن کم است و سعی کرده ایم اول برای بیماران بستری سرم تامین شود.

دکتر محمدی در خصوص افزایش قیمت سرم در روزهای اخیر هم گفت: هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و اگر افرادی در این زمینه گرانفروشی داشته باشند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

این مسئول اعلام کرد: آخرین قیمت انواع سرم در سایت معاونت غذا و دارو موجود است و کسی حق ندارد سرم را بالاتر از این نرخ ها عرضه کند.

۲۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید