اخبار

توزیع دارو‌های کرونا در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه

توزیع دارو‌های کرونا در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی: در پیک پنجم کرونا دارو‌های این بیماری در ۵۰ داروخانه منتخب شهر کرمانشاه توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر قباد محمدی با بیان اینکه در هر کدام از شهرستان‌های استان نیز یک داروخانه برای توزیع دارو‌های کرونا مشخص شده، افزود: همچنین ۳۰ تا ۴۰ داروخانه روزانه که نزدیک مطب متخصصان عفونی، داخلی و ریه قرار دارند برای سهولت دسترسی بیماران، دارو‌های کرونا را توزیع می‌کنند.

وی به راه اندازی مراکز بستری موقت برای بیمارانی که طبق نظر پزشک معالج نیاز به تزریق رمدسیویر دارند، اما نیاز به بستری ندارند، اشاره کرد و گفت: این مراکز بستری موقت در بیمارستان‌های گلستان، امام رضا (ع) و ارتش راه اندازی شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون توزیع داروی کرونا خارج از شبکه رسمی نداشته ایم، افزود: با نظارت‌های مستمر، دارو‌های بیماران کرونایی تنها در داروخانه‌های منتخب توزیع می‌شود و فروش در بازار آزاد ممنوع است.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین دارویی که برای بیماران سرپایی تجویز می‌شود قرص فاویپیراویر است که تحویل داروخانه‌های منتخب می‌شود و برای بیمارن بستری نیز داروی رمدسیویر کاربرد بیشتری دارد.

۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید