اخبار

خرید 25 دستگاه اکسیژن ساز و 2000 کپسول اکسیژن برای تامین اکسیژن بیماران کرونایی در کرمانشاه

خرید 25 دستگاه اکسیژن ساز و 2000 کپسول اکسیژن برای تامین اکسیژن بیماران کرونایی در کرمانشاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۵۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاهی استان بستری شده اند که برای تامین اکسیژن این تعداد 25 دستگاه اکسیژن ساز و بیش از 2000 عدد کپسول اکسیژن به همراه متعلقات به ارزش ریالی  شصت میلیارد تومان  تامین شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  اکسیژن اساسی‌ترین داروی بیماران کرونایی است و بیمارانی که در بخش ویژه بستری هستند ۳۰ لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می‌کنند و هر بیمار کرونایی به طور میانگین در طول بستری ۳ میلیون تومان اکسیژن مصرف می‌کند. برای هر بیمار کرونایی به طور میانگین به مبلغ سه میلیون تومان هزینه جاری تولید یا شارژ کپسول اکسیژن نیازمند است که تا کنون بالغ بر 150 میلیارد تومان نیز برای این منظور هزینه صرف شده است.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دارو و تجهیزات پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خریداری شده است که ۸۰ میلیارد تومان آن برای خرید رمدسیویر هزینه شده است.

دکتر قباد محمدی افزود: هزینه جاری تامین اکسیژن بیماران کرونایی از هیچ جایی تامین نمی‌شود و بر عهده معاونت غذا و دارو است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عملکرد ۴ سال گذشته این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: در ۴ سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های استان تامین شده است که با ارز آزاد این مبلغ حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
دکتر محمدی به خرید پیشرفته‌ترین دستگاه توموتراپی غرب کشور برای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این دستگاه برای درمان بیماران سرطانی است که در یکسال آینده نصب و راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین دو دستگاه رادیوتراپی هرکدام به ارزش 10 میلیارد تومان( با ارز 4200 تومانی) پنج دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های استان، یک دستگاه پت اسکن (برای اولین بار در غرب کشور) و یک دستگاه سیکلوترون (برای اولین بار در غرب و شمال غرب کشور) خریداری و نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۴ سال گذشته ۵ بیمارستان نوساز در استان کرمانشاه از جمله بیمارستان صد تخت خوابی پاوه، بیمارستان اسلام آباد غرب، بیمارستان سرپل ذهاب که بر اثر زلزله تخریب شده بود، بیمارستان گلستان و مرکز نسیم به طور کامل تجهیز شده اند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نصب نشانگر‌های تغذیه‌ای بر روی ۱۰۰ درصد محصولات تولیدی استان از اقدامات خوبی است که در ۴ سال گذشته انجام شده است.
روغن‌های غذایی تولیدی در کرمانشاه کمترین میزان اسید چرب ترانس را دارند
دکتر محمدی گفت: اسید چرب ترانس در روغن‌های تولیدی استان کرمانشاه هم اکنون به نیم درصد رسیده است که این میزان در روغن‌های تولیدی در دیگر نقاط کشور دو درصد است و روغن تولید استان کمترین اسید چرب ترانس را دارد.
وی بیان کرد: نمک موجود در فرمولاسیون محصولات غذایی تولیدی استان نیز ده درصد کاهش یافته است که می‌توان در این رابطه به رب تولید شده در استان اشاره کرد که کمترین میزان نمک را در مقایسه با سایر نام‌های تجاری دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انجام ۱۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از محصولات غذایی و دارویی طی ۴ سال گذشته گفت: در این مدت ۴ هزار و ۸۰۰ تن برنج الوده و ۱۰۵ هزار تن انواع محصولات خوراکی، دارویی، ارایشی و بهداشتی معدوم شده است.

۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید