اخبار

تاکنون یکصد تخت به ظرفیت آی سی یو بیمارستان های کرمانشاه اضافه شده است

تاکنون یکصد تخت به ظرفیت آی سی یو بیمارستان های کرمانشاه اضافه شده است

 مرصاد نیوز: مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون یکصد تخت آی سی یو و ۱۲۰ تخت بستری به ظرفیت تخت های استان کرمانشاه افزوده شده است.

 تورج شیرزادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: افزون بر توزیع روزانه ملزومات مصرفی، با انجام واکسیناسیون تامین سرنگ، پد الکلی و سایر ملزومات موردنیاز برای این امر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر مقادیر قابل اتکایی ملزومات مصرفی انجام واکسیناسیون ذخیره شده که با این سرعت انجام واکسیناسیون مشکلی از نظر تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی نداشته باشیم.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: سایر تجهیزات و ملزومات مصرفی شامل لباس، شان، گان و دستکش به صورت ماهیانه بین مراکز درمانی توزیع می شود.

وی عنوان کرد: در حوزه تولید ملزومات مصرفی کرونا نیز حدود هفت شرکت تولید کننده، پروانه کسب دائم دریافت کرده اند و اکنون بیشتر ملزومات مصرفی را از طریق این شرکت‌ها با کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب تامین می کنیم.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات سرمایه ای هم تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و کمترین مشکل را از نظر بستری، تخت های آی سی یو و تامین اکسیژن مدیکال بیمارستانی نسبت به سایر استانها داشته ایم.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون یکصد تخت آی سی یو و ۱۲۰ تخت بستری به ظرفیت تخت های استان کرمانشاه افزوده شده است.

شیرزادیان تصریح کرد: روز گذشته بیست و ششمین دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان اسلام آبادغرب به بهره برداری رسید و اکنون به همه مراکز بیمارستانی یک دستگاه، در فارابی چهار دستگاه و در بیمارستان امام رضا(ع) هشت دستگاه اکسیژن ساز افزوده شده است.

وی افزود: همچنین دو مخزن اکسیژن در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا(ع) تهیه شده که به صورت هفتگی شارژ می شوند و خلوص بالایی از اکسیژن را به بیماران می دهند.

شیرزادیان گفت: یکی از درمان‌های اصلی کرونا تامین اکسیژن است که اگر با خلوص بالا به بیمار برسد درمان زودتر رخ می دهد.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه تجهیزات تشخیصی و درمانی هفتمین دستگاه سی تی اسکن راه اندازی شد و از آنجا که یکی از روشهای تشخیص بیماری کرونا استفاده از سی تی اسکن است در استان کرمانشاه کمترین مشکل را از نظر تشخیص کرونا در سطح کشور داشته ایم.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید