اخبار

فلفل سیاه گیاهی سودمند برای درمان بیماری‌ها

فلفل سیاه گیاهی سودمند برای درمان بیماری‌ها

کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:از فلفل سیاه، برای درمان آرتریت ، سرماخوردگی و فشار خون استفاده می شود وتسکین دهنده رماتیسم و سرفه است .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکرمانشاه ،کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فلفل سیاه با سابقه کشت بیش از ۴۰۰۰ سال و استفاده آن در تمام دنیا یکی از گیاهان و ادویه جات رایج در فهرست گیاهان دارویی و خوراکی است.
فرشاد رشیدی افزود: فلفل سیاه گیاهی است که میوه آن ادویه‌ای است با طعم تند و تا حدودی سوزاننده که از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگ‌های متنوعی، چون سبز، قرمز، زرد و نارنجی بدست می‌آید و معمولا برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود که بهتر است در اواخر پخت غذا اضافه گردد زیرا افزودن زود هنگام آن موجب میشود که عطر و طعم غذا کاهش یابد.
رشیدی گفت: این گیاه در دوران باستان به عنوان طلای سیاه و یکی از جایگزین‌های پول در تبادلات تجاری دنیای قدیم کاربرد داشته است. طبق دیدگاه طب سنتی ایران طبع فلفل سیاه گرم و خشک است و خواص متعددی دارد.
وی افزود: جزء فعال فلفل سیاه "پیپرین" نام دارد که قابلیت جذب مواد مغذی مانند ویتامین c و بتا کاروتن را افزایش میدهد. همچنین موجب جذب بیشتر کورکومین موجو در زردچوبه می‌شود، به همین دلیل در مقابله با سرطان، عفونت‌ها و التهاب موثر خواهد بود.
وی گفت: "پیپرین" با افزایش تولید سروتونین مانند یک داروی ضدافسردگی عمل می‌کند و با افزایش بتا اندروفین در مغز در آرامش روانی موثر است.
رشیدی با اشاره به برخی از دیگر خواص فلفل سیاه گفت: در فصل‌های سرد سال در درمان سرماخوردگی و سرفه و سینوزیت موثر است.
وی گفت: بیمارانی که مبتلا به رماتیسم هستند می‌توانند به عنوان تسکین دهنده رماتیسم و آرتریت علی الخصوص در فصل‌های سرد از آن استفاده کنند.
رشیدی افزود: فلفل سیاه با تقویت سوخت و ساز و متابولیسم بدن و باعث کاهش وزن و کمک به کنترل فشارخون می‌شود.
وی گفت: این گیاه سودمند خاصیت ضد نفخ  ، کمک به درمان سنگ صفرا، پیشگیری و درمان آلزایمر و رقیق کننده خون را دارد.

۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید