اخبار

پیگیری گزارش یکی از شهروندان منجر به کشف مواد غیرمجازشد

پیگیری گزارش یکی از شهروندان منجر به کشف مواد غیرمجازشد

مدیر نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو: در بازرسی کارشناسان که پیرو گزارش یکی از شهروندان انجام شد مقدار قابل توجهی مواد خوراکی غیر مجاز کشف و توقیف شد.

دکتر کیومرث رحیمی عنوان کرد: پیرو گزارشات دریافتی و شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مسمومیت در اثر خوردن نوعی نوشیدنی ترکیبی (قهوه ، شیر داغ و فوم شیر و..) در یکی کافه های شهرستان کرمانشاه اکیپ بازرسی ویژه از مرکز مذکور بازرسی به عمل آورد.

او گفت: در این بازرسی علاوه بر شرایط غیر بهداشتی ، عدم رعایت شرایط نگهداری فرآورده های غذایی و آشامیدنی، استفاده از رنگ و اسانس های غیر مجاز به جای شربت میوه و تهیه انواع دسر و شیرینی مشاهده شد که تمامی کالاهای غیرمجاز به ارزش حدود 120 میلیون ریال توقیف گردید.

وی افزود:  انواع شکلات خارجی ، آبنبات، بیسکویت و لواشک فاقد مجوز بهداشتی و یا تاریخ مصرف گذشته به تعداد 30 بسته یک کیلو گرمی. پودر قهوه  خارجی فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته به مقدار 10 کیلو گرم، انواع نسکافه خارجی فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته به تعداد 13  بسته یک کیلو گرمی، انواع رنگ و اسانس (طعم دهنده) فاقد مجوز بهداشتی و بدون مشخصات  19 شیشه یک لیتری، انواع نوشابه انرژی زا خارجی فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته تعداد 26قوطی از جمله کالاهای غیرمجاز این واحد صنفی بودند که توسط کارشناسان این معاونت توقیف شد.

دکتر رحیمی گفت: ضمن تشکر از شهروندان که به سلامتی خود و مردم اهمیت میدهند و با گزارش موارد تخلف این اداره را در کنترل و نظارت بیشتر بر فرآورد ه های سلامت محور یاری میدهند و همچنین تقدیر از بازرسان و کارشناسان اداره بازرسی ویژه از مردم خواست که دقت و توجه کافی در تهیه مواد خوراکی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی را داشته باشند و قبل از خرید و استفاده از این فراورده ها حتما مجوزهای بهداشتی ، برچسب سلامت و اصالت و تاریخ مصرف آن را بررسی نمایند و در صورت اطمینان از وجود مجوزهای بهداشتی و اعتبار تاریخ انقضاء ، آن را تهیه و مصرف نمایند.

وی در پایان عنوان کرد:  همچنین از شهروندان تقاضا داریم که در زمان مراجعه به اماکن عرضه فرآورد های خوراکی و آشامیدنی حتما شرایط بهداشتی مکان را مدنظر قراردهند و موارد تخلف را به معاونت غذا و دارو یا معاونت بهداشتی گزارش نمایند.

۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید