اخبار

برنامه هم اندیشی قطب های ده گانه معاونت های غذا و دارو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

برنامه هم اندیشی قطب های ده گانه معاونت های غذا و دارو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
دکتر نوشین محمدحسینی مدیرکل دفتر نظارت بر فرآورده‌های سلامت‌محور سازمان غذا و دارو گفت: این نشست درواقع نشست هم اندیشی  در راستای بررسی مشکلات و چالش های موجود و برنامه های در دست اجرای سازمان غذا و دارو  در سال جدید است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: این هم اندیشی به همت و ابتکار دکتر مجرب معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و به دلیل تعلق خاطری که به کارهای مرتبط با تجویز منطقی دارو  و سلامت جامعه و ایمنی دارویی دارد و به خاطر سابقه درخشان این دانشگاه و این معاونت تدارک دیده شده است.
 
دکتر محمد حسینی گفت: قرار است در این نشست هم چالش ها و راهکارهای پیشنهادی دسته بندی گردد و هم پتانسیل های موجود در معاونت های غذا و داروی قطب ها شناسایی شود ، تا با استفاده از خرد و توان جمعی برنامه بهتری برای سال ۱۴۰۲ داشته باشیم.

وی افزود:تجویز و مصرف منطقی دارو ، مطالعات و  در واقع ارزیابی اقتصادی و اثر بخشی فعالیت هایی که در این خصوص انجام می شود ، همچنین بخش عوارض ناخواسته داروها و نحوه پایش و مدیریت آنها از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست است.

در ادامه دکتر مجرب معاون غذا و دارو دانشگاه  نیز عنوان کرد: نشست مشترک مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور و ادارات زیر مجموعه با دبیران قطب های ده گانه کشوری در حوزه غذا و دارو به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی افزود: در این نشست مدیر دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت غذا و دارو و رئیس اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش نیز به صورت برخط شرکت دارند.

دکتر مجرب گفت: پایش مصرف آنتی بیوتیک ها، امور مربوط به بخش های مراقبت های دارویی، راهکارهای اجرایی بررسی و تحلیل داده های نسخ، گزارش های عوارض و اشتباهات دارویی ، امور دارو خانه ها و توزیع و مواد تحت کنترل در این نشست دو روزه بررسی می شود.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید