اخبار

روش های تشخیص اصالت کالاهای سلامت محور

روش های تشخیص اصالت کالاهای سلامت محور

مشاور ریاست دانشگاه در امور دارویی و رییس اداره پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و دارو: کالاهای سلامت محور شامل دارو، شیرخشک، مکمل ها، مواد غذایی و آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی،  تجهیزات و ملزومات پزشکی میشود.

دکتر عطیه اسماعیل مانند گفت: کالاهای سلامت محور تقلبی و قاچاق به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم و عوارض متعددی که به همراه دارد  از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، چرا که اساسا فرآیند تولید این فرآورده ها مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر مراحل تولید، بسته بندی، نگهداری و توزیع این محصولات وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سازمان غذا و دارو با راه اندازی سامانه تی تک شناسایی فرآورده های اصیل از تقلبی و قاچاق را برای افراد جامعه فراهم نموده است.

اوگفت:  در این سامانه به هر فرآورده ی سلامت محوری شناسه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت اختصاص داده می شود.

دکتر عطیه اسماعیل مانند تاکید کرد: این شناسه به صورت برچسب کنترل اصالت به رنگ سفید با حاشیه ای زرد رنگ است که بر روی آن بارکد کالا و اطلاعات دیگری وجود دارد.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و دارو عنوان کرد: اما وجود این برچسب به تنهایی نشانه اصالت فرآورده نبوده و باید حتما از طریق سامانه های غذا و دارو استعلام گردد.

وی افزود: با استفاده از کد ۱۶ رقمی شناسه اصالت زیر لایه اسکرچ شده می توانید از طریق آدرس الکترونیکی  www.ttac.ir و همچنین نصب اپلیکیشن سامانه تی تک بر روی گوشی هوشمند و یا از طریق سامانه پیامکی  ۲۰۰۰۸۸۲۲ میتوانید از اصالت کالای مربوطه اطمینان حاصل کنید.

 

۲۸ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید