اخبار

هشدار در مورد بدافزار رایانه ای W32 . Narilam

هشدار در مورد بدافزار رایانه ای W32 . Narilam
اصلی ترین درگاه ورودی این ویروس از طریق پورت USB می باشد و هدف اصلی این بد افزار نفوذ به نرم افزارهای مالی و به هم ریختن حسابهای مالی می باشد.

    اخیراً یک بدافزار به نام w32.Narilam  وارد شبکه  کشور گردیده که توسط  سیستم های امنیتی شناسایی شده است . اصلی ترین درگاه ورودی این ویروس از طریق پورت  USB می باشد . هدف اصلی این بد افزار نفوذ به  برخی نرم افزارهای مالی و حسابداری و ایجاد تغییرات در بانک اطلاعاتی آنها در نتیجه به هم ریختن حساب و کتاب های سازمانها و مؤسساتی است که با این  نرم افزار ها کار می کنند . روش عملکرد این بد افزار بدین گونه می باشد که ابتدا وارد سیستم های رایانه ای قربانی می شود . سپس با نفوذ به بانک اطلاعاتی نرم افزار باعث ایجاد تغییرات حساس از جمله تغییر شماره فاکتور ، تغییر مبلغ فاکتور ،حذف کامل فاکتور ، تغییر اعداد و ارقام اسناد و تغییرات اساسی دیگر می گردد .

 برای مقابله با این بدافزار توجه به نکات زیر ضروری می باشد :

 1-  بر روی آیکون آنتی ویروس کلیک کرده و پس از باز شدن ، ابتدا بر روی دکمه ی  Update  کلیک کرده و دکمه ی  Start Update  را فشار دهید ، آنتی ویروس به روز شود .

2-  پس از اتمام به روز رسانی آنتی ویروس ، به قسمت  Scan رفته و دکمه ی  Full Scan را کلیک نمائید . سپس در وسط در صفحه تیک همه ی گزینه ها را  زده و  Start Scan را کلیک نمائید تا سیستم شروع به اسکن کند که ممکن است تا دوساعت هم به طول انجامد و سیستم هم در این بازدة زمانی کمی کند می شود.

 3-    از اتصال  Flash Memory های ناشناس و نامطمئن به سیستم جداً خودداری نمائید .

4-  جهت اطمینان بیشتر ، حتی المقدور از چک کردن حساب های بانکی خود از طریق رایانه های نامطمئن بپرهیزید.

۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید